آغاز فعالیت مدرسه موسیقی «نادر مشایخی»

مدرسه‌ موسیقی «نادر مشایخی» آهنگساز و رهبر ارکستر، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایمنا، مدرسه موسیقی «نادر مشایخی» در نظر دارد صرف نظر از کپی‌برداری از متدهای غربی در آموزش موسیقی، با توجه به مختصات فرهنگی ایران، نحوه جدیدی از تعلیمِ موسیقی که تمرکز آن بر «چگونه آموختن» است را در دستور کار قرار دهد.

در همین راستا، هنرجویان این مدرسه، علاوه بر آموزش یکی از واحدهای تخصصی (آهنگسازی، رهبری ارکستر و نوازندگی)، امکان شرکت در دوره‌های ترمیک را نیز خواهند داشت. به این ترتیب هنرجویی که در رشته‌های تخصصی موسیقی آموزش می‌بیند، باید در زمینه سلفژ و دیکته، گوش کردن، خواندن، ساز شناسی، آواز جمعی، همنوازی، هارمونی، کنترپوان و موسیقی معاصر نیز آموزش عملی ببیند.

این مدرسه، برنامه تحصیلی ترمیک مخصوص به آموزش موسیقی کودکان و نوجوانان را نیز دارد. روش تدریس به این گروه سنی با محوریت علوم شناختی، در وهله اول بر دقت در گوش کردن صداهای دنیای اطراف و موسیقی‌های مختلف و پس از آن آشنایی با سازهای مختلف برای انتخاب ساز مناسب برای هر فرد متمرکز است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از دوره‌های این مدرسه و ثبت‌نام می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۰ با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۷۷۴۶۴۲ و ۰۲۱۸۸۷۷۴۶۳۳ تماس بگیرند و یا به صورت حضوری (از شنبه تا چهارشنبه) به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه امینی، پلاک دو، واحد ۱۴ مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 551446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.