نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند در کره جنوبی برای افزایش ایمنی

مدیران سئول، پایتخت و بزرگترین شهر کره جنوبی، جایگزینی سیستم‌های روشنایی هوشمند را با نوع قدیمی آن و برقراری امکان اتصال آن‌ها به یک نرم‌افزار جدید، شیوه‌ای بسیار اثربخش در تامین امنیت شخصی ساکنان دانسته و برای نصب دو هزار و ۹۵۰ سیستم روشنایی جدید کوشیده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لامپ‌های الای دی که در سیستم‌های روشنایی جدید نصب شده است نسبت به سایر لامپ‌های مشابه به مراتب نور بیشتری دارد ضمن اینکه مجهز به اینترنت اشیا است. این سیستم‌های هوشمند اغلب در کوچه‌های تنگ و تاریک نصب شده است تا امنیت مردم را به هنگام عبور و مرور در مکان‌هایی که تا پیش از این تهدیدهای بسیاری را پیش روی ساکنان پایتخت قرار می‌داد، تأمین کند. جالب است بدانید که مردم سئول می‌توانند نرم‌افزار مخصوصی به نام Ansimi را روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنند که پس از فعال‌سازی به آن‌ها امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های منحصر به فرد روشنایی سیستم‌های هوشمند جدید را می‌دهد؛ به این صورت که کاربران به هنگام حضور در کوچه‌ها و معابر تاریک وارد نرم‌افزار نصب شده روی گوشی‌های تلفن همراه خود می‌شوند که در نتیجه، اتصال نرم‌افزار به سیستم‌های روشنایی، روشن شدن لامپ‌های ال ای دی پر نور را در پی دارد.

علاوه بر این، کاربران نرم‌افزار Ansimi به هنگام مواجهه با یک وضعیت فوری می‌توانند با فشار دادن یک دکمه یا تلفن همراه خود با مرکز تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند. سپس لامپ‌های ال ای دی شروع به چراغ زدن می‌کند، به نشانه اینکه پیام را به درستی درک کرده است و سپس وضعیت هشدار به نیروهای امنیتی و سایر عابران منطقه گزارش داده می‌شود.

نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند در کره جنوبی برای افزایش ایمنی

نرم‌افزار Ansimi در سال ۲۰۱۷ توسط دولت سئول ایجاد و در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ امکان اتصال آن به سیستم‌های روشنایی جدید فراهم شد. سیستم روشنایی هوشمند شهر به ۴۰ هزار دوربین مدار بسته متصل است که این قابلیت به ساکنان پایتخت کره جنوبی امکان نظارت بر سفر خود در زمان واقعی را می‌دهد.

مدیران سئول هدف خود از اقدام جدید و نصب سیستم‌های روشنایی جدید از طریق اینترنت اشیا را تأمین امنیت افرادی معرفی کرده‌اند که تا پیش از این به هنگام قدم زدن در کوچه‌های تاریک شهر احساس خطر می‌کردند. از زمان نصب این سیستم‌های روشنایی که البته مدت زمان زیادی از آن نمی‌گذرد و همچنان نیز ادامه دارد، شهروندان نسبت به گذشته احساس رضایت و امنیت بیشتری کرده و مدعی شده‌اند که در زمان مواجهه با خطر سریع می‌توانند مرکز را از وضعیت خود آگاه کنند که البته با واکنش و حمایت سریع مقامات نیز مواجه می‌شوند. علاوه بر این، بسیاری از شهروندانی نیز که تا پیش از نصب سیستم‌های روشنایی جدید به هنگام عبور و مرور در تاریکی شب، حضور فرد دیگری را در کنار خود برای حفظ امنیت ضروری می‌دانستند، اکنون به تنهایی و با آسودگی خاطر تمام در کوچه پس‌کوچه‌های شهر قدم می‌زنند.

نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند در کره جنوبی برای افزایش ایمنی

سایر تدابیر مدیران پایتخت کره جنوبی برای به حداقل رساندن ارتکاب جرم در شهر

از دیگر اقدامات کارآمد مدیران سئول برای افزایش امنیت مردم شهر به هنگام عبور و مرور در مکان‌های عمومی می‌توان به نصب دوربین‌های مدار بسته در کنار سیستم‌های روشنایی هوشمند شهر، گشت‌های منطقه‌ای و در نهایت اتخاذ اصول زیست‌محیطی برای پیشگیری از وقوع جرم می‌توان اشاره کرد. البته مدیران سئول تنها به بهره‌مندی از فناوری برای به حداقل رساندن وقوع جرم در شهر متکی نشده‌اند، بلکه در تلاش هستند از طریق افزایش تعامل با مردم و فراخوانی آن‌ها به مشارکت در بهبود کیفیت زندگی شهری نیز امنیت شهری را افزایش دهند.

به طور کلی، پایتخت کره جنوبی یکی از شهرهای ایمن کشور به‌شمار می‌رود که در جایگاه بیست‌وپنجم شاخص شهرهای جهان در واحد اطلاعات اکونومیست و در رتبه بیست‌ودوم شهرهای جهان از نظر امنیت شهروندی قرار دارد.

نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند در کره جنوبی برای افزایش ایمنی

پیش از سئول نیز مدیران بریتانیا از نرم‌افزاری مشابه با Ansimi به نام ۸۸۸ بهره گرفتند تا از این طریق، ایمنی شهروندان به ویژه زنان و افراد آسیب‌پذیر را به هنگام عبور و مرور در کوچه‌های شهر تأمین کنند. نرم‌افزار ۸۸۸ مدت زمان تقریبی سفر یک شخص را مشخص و مسیریابی را از طریق فعال‌سازی سامانه موقعیت‌یاب جهانی گوشی‌های تلفن همراه تسهیل می‌کند. در واقع، کاربران این نرم‌افزار پیامی مبنی بر زمان تقریبی رسیدن به مقصد را روی تلفن همراه خود دریافت می‌کنند که در صورت نرسیدن فرد به مقصد، کاربر با فشار دادن یک دکمه، نیروهای امنیتی را از وضعیت خطر خود آگاه می‌کند. در نتیجه، نیروهای امنیتی از طریق اتصال به نرم‌افزار نصب شده روی گوشی تلفن همراه فرد، موقعیت او را شناسایی می‌کنند و برای رهایی او از موقعیت خطر به سرعت وارد عمل می‌شوند.

کد خبر 551392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.