تهویه پارکینگ‌های سرپوشیده در اولویت آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: یکی از موضوعات مهم و اولویت‌دار برای این سازمان، سیستم تهویه پارکینگ‌های سرپوشیده است.

ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارکینگ‌ها به صورت باز یا سرپوشیده وجود دارد. پارکینگ‌های سرپوشیده به صورت زیرزمینی بوده و اطراف آن تهویه مکانیکی وجود دارد؛ اما پارکینگ‌های باز، دارای تهویه طبیعی است.

وی افزود: مسئله مهمی که برای سازمان آتش‌نشانی در اولویت است، سیستم تهویه پارکینگ‌ها است که در این راستا تهویه هوای پارکینگ‌های سرپوشیده، بیشتر مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: نقشه پارکینگ‌ها نسبت به جانمایی، عرض رمپ‌های ورود و خروج و ظرفیت آن‌ها، توسط کارشناسان این سازمان بررسی و تذکرات لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اجرا نیز اولویت ما سیستم‌های ایمنی پارکینگ‌های سطح شهر است، خاطرنشان کرد: سیستم‌های ایمنی همچون اعلام حریق، اطفای خودکار حریق، جعبه‌های آتش‌نشانی، تعداد پله‌های اضطراری متناسب با طول پیمایش برای رسیدن به آن، فضای مناسب و ایمن در ورودی پله‌های اضطراری و تعداد کپسول‌های آتش‌نشانی موجود در پارکینگ‌ها است که توسط کارشناسان مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

مطلبی تصریح کرد: از مسئولان پارکینگ‌ها درخواست داریم، تعداد خودروها و ظرفیت پارکینگ‌ها را کنترل کنند تا ایمنی پارکینگ‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

کد خبر 551348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.