افزایش ۳۴.۵ درصدی آمار سفرهای شهری مشهد با اتوبوس

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد از افزایش ۳۴.۵ درصدی آمار سفرهای شهری مشهد با اتوبوس خبر داد و گفت: براساس آمار از ابتدا تا ۳۰ دی‌ماه سال‌جاری، بیش از ۲۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۷۸۵ سفر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی انجام شده است.

علی‌اصغر نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آمار سفرهای درون‌شهری شهروندان مشهدی با استفاده از اتوبوس، درحالی است که از ابتدا تا ۳۰ دی‌ماه سال گذشته ۱۷ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۲۱۵ نفر سفر با ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد انجام شده بود.

وی تصریح کرد: مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد که در دی‌ماه امسال، تعداد سفر با اتوبوس‌های درون‌شهری شش میلیون و ۵۴ هزار و ۵۷۰ سفر، معادل ۳۴.۵ درصد نسبت به دی‌ماه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد با تاکید بر کاهش سهم ناوگان اتوبوس‌رانی از آلاینده‌های متحرک، گفت: براساس گزارش سیاهه انتشار آلایندگی هوا در شهر مشهد، سال ۹۶ سهم ناوگان اتوبوس‌رانی به عنوان جزئی از آلاینده‌های متحرک معادل ۱.۳ درصد از کل آلاینده‌ها بوده که در راستای کاهش همین سهم ناچیز، سازمان اتوبوس‌رانی اقدامات پیشگیرانه pm و اصلاحی cm را طی دو سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کوئیک سرویس، پایش درصد گوگرد سوخت تحویلی، استانداردسازی محل نگه‌داری و توزیع سوخت، رعایت اصول سرویس و نگه‌داری براساس رویه‌های استاندارد و برگزاری بیش از ۶۴۰۰ ساعت آموزش باعث شده مطابق گزارشات و بازدیدهای میدانی گشت مشترک آلاینده‌های زیست‌محیطی «سمام» (اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی معاونت خدمات شهری)، درصد اتوبوس‌های دودزا و دارای آلایندگی در بازدیدهای سال گذشته ۱۸ درصد، امسال ۸ درصد و درمجموع ۲۶ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش پیدا کند.

نیشابوری خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و حمایت از طرح‌های نوآورانه، نسبت به نصب آزمایشی دو دستگاه کاهنده مصرف سوخت به صورت آزمایشی روی ناوگان اقدام شده است که بررسی اولیه و میدانی نشان از کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت و کاهش بیش از ۳۰ درصدی آلاینده‌های خروجی با استفاده از دستگاه سنجش آلایندگی دارد.

کد خبر 551330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.