بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهر با مشارکت صاحبان ایده

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی و مشارکت صاحبان ایده و اندیشه برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، گفت: درحال‌حاضر بودجه در شورای شهر در حال بررسی است و هنوز فرصت اصلاح و تغییر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در گردهمایی اعضای باشگاه شهراندیشان که با هدف ارائه پیشنهادها و ایده‌ها پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با حضور متخصصان، صاحبان اندیشه و اساتید دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بررسی کمیت و کیفیت بودجه ۱۴۰۱ در باشگاه شهراندیشان، ابتکار خوب رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بود که از آن استقبال کردیم.

وی بر ارتباط مستمر با صاحبان تجربه و برگزاری چنین جلساتی تاکید کرد و افزود: لازم است با مستندکردن پیشنهادات و بررسی آن‌ها، این دیدگاه را که به ایده‌ها توجهی نمی‌شود، از بین ببریم. در این راستا اگر می‌توانیم تنها دو ایده ارائه شده را در بودجه سال آینده لحاظ کنیم، نباید از آن دریغ شود؛ زیرا اکنون بودجه در شورا در دست بررسی است و هنوز فرصت اصلاح و تغییر وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تیتر موارد پیشنهادی به اطلاع همه رسانده شود تا موضوع‌های منجربه تحول تا حد امکان، امسال یا حداکثر سال‌های آینده در اصلاح بودجه لحاظ شود؛ به خصوص در بحث مشارکت‌ها که با تناقص‌هایی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های نوین در اجرای پروژه‌هایی همچون مترو گفت: باید ببینیم پروژه مترو را چگونه می‌خواهیم اجرایی کنیم. آیا همان گونه که خط اول مترو ۱۸ تا ۲۰ سال طول کشید تا به پایان برسد، خط دوم هم باید برای اجرا و تکمیل همین قدر زمان ببرد و آیا اقتصادی است؟

نورصالحی افزود: خط دوم مترو ۱۶ ایستگاه دارد که در مرحله نازک‌کاری است؛ اگر یک سرمایه‌گذار، ایستگاه‌ها را تحویل بگیرد و تکمیل کند، می‌تواند در یک بازه زمانی تعریف شده از آن استفاده کند و حتی در این بازه زمانی، بلیت ایستگاه‌ها را نیز بفروشد.

وی با بیان اینکه حسن روش‌های مشارکتی آن است که اگر در بودجه هم به آن اشاره نشده باشد، مشکلی وجود ندارد و خلاف بودجه عمل نکرده‌ایم، اظهار کرد: این هم‌افزایی در باشگاه شهراندیشان چه به صورت حضوری و چه مجازی، قابل تقدیر است و باید از این تراوشات فکری حداکثر استفاده را کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بحث انرژی، کمترین قیمت‌ها را داریم و در بخش ساختمان نیز همین اتفاق افتاده است، ادامه داد: در حال حاضر هزینه پروانه ساخت که بسیاری از آن نیز شاکی هستند، برای یک مترمربع یک و نیم درصد یا کمتر از آن است.

وی با بیان اینکه عوارض نوسازی و کسب و پیشه، مبلغ ناچیزی است تصریح کرد: در اصفهان بیش از ۹۳۰ رشته کسب و کار با ۲۰۴ هزار واحد کسب و کار یا شغلی داریم که عوارض کسب و کار این تعداد در سال‌جاری درمجموع ۲۲ میلیارد تومان بوده که تنها هفت میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.

نورصالحی با بیان اینکه به حداقلِ دست‌مزدها ۶۰ درصد اضافه شده و از سویی هزینه‌های جاری در حال افزایش است، ادامه داد: به طور حتم با این بودجه‌های ناچیز شهرداری، پروژه‌های کلان به نتیجه نخواهد رسید.

کد خبر 551322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.