معرفی مدل حمل‌ونقل دیجیتال پیش‌بینی‌کننده در تالین

تالین، پایتخت استونی، در حال معرفی یک مدل حمل‌ونقل دیجیتال است که بنا بر ادعای مسئولان می‌تواند در راستای بهبود برنامه‌ریزی شهری، نیازهای جابه‌جایی شهر را پیش‌بینی و تجزیه‌وتحلیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت استونی قصد دارد با ارائه یک مدل حمل‌ونقل دیجیتالی پیش‌بینی‌کننده، برای بهبود وضعیت جابه‌جایی در سرتاسر شهر اقدام کند. این ابزار شامل داده‌های ۱۳۰ هزار بخش جاده‌ای مختلف در شهر است که دائماً به‌روزرسانی می‌شود و بر حرکت خودروها، حمل‌ونقل عمومی، کامیون‌ها و عابران پیاده نظارت دارد. ابزار مذکور همچنین میان ۱۲ نوع مختلف از کاربران یا گروه‌های کاربری از جمله دانش‌آموزان، کارگران و بازنشستگان تمایز قائل می‌شود و الگوهای جابه‌جایی پیچیده‌ای هم‌چون اینکه آیا یک نفر در حال رفتن به سرکار است یا در حال بردن فرزند خود به مدرسه را در نظر می‌گیرد.

معرفی مدل حمل‌ونقل دیجیتال پیش‌بینی‌کننده در تالین

این مدل که نه یک پروژه خاص موقتی بلکه یک ابزار تحلیل داخلی دائمی برای ارزیابی امکان‌سنجی و تأثیرات سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی عمده بر ترافیک است، امکان پیش‌بینی مشکلات حمل‌ونقل و درک علل آن‌ها، همچنین اتخاذ تصمیم‌هایی را فراهم می‌کند که از توسعه کلی شهر حمایت و تأثیرات تصمیم‌های گرفته‌شده را پیش‌بینی می‌کند. علاوه بر این مسئولین می‌توانند با استفاده از آن نیازهای مختلف مردم در هر منطقه را ارزیابی کنند و از شبیه‌سازی‌های ترافیکی استفاده‌شده در آن برای تصمیم‌گیری بهتر مثلاً در مورد نیازهای ظرفیتی یک محل در روز یا ارزیابی ارتقا شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر بهره بگیرند.

مدل مذکور توسط اداره حمل‌ونقل شهر تالین و در همکاری با شرکت نرم‌افزاری آلمانی PTV Group توسعه داده شده است و تمام داده‌های حرکتی موجود در شهر از جمله تجزیه‌وتحلیل نتایج نظرسنجی‌های اجتماعی انجام‌شده طی پنج سال گذشته، شبکه جاده‌ها و فرکانس‌های ترافیکی را در بر می‌گیرد.

معرفی مدل حمل‌ونقل دیجیتال پیش‌بینی‌کننده در تالین

کد خبر 551261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.