جهنم بورس تهران

این روزها شاهد ریزش بدون توقف بازار سرمایه هستیم. شرکت‌های بزرگ بازار با پی بر ای های زیر پنج واحد در نیمه اول بازار در صف فروش بودند و در نیمه دوم با جمع شدن صف‌های فروش متعادل شدند اما تأثیری در روند بازار نداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همچنان روند بازار بورس تهران نزولی است و امروز شاهد از دست دادن یک حمایت بسیار مهم در کانال شاخص کل بودیم. این موضوع می‌تواند باعث تداوم روند اصلاحی بازار شود. از جلسات که این مدت برای بازار سرمایه گرفته شده هیچ گزارشی منتشر نشده است و فعالان بازار نمی‌دانند که مسئولان چه تصمیمی برایشان گرفته‌اند.

بورس و اوراق بهادار

شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش ۲۶ هزار و ۶۷۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن با کاهش شش هزار و ۹۰۸ واحدی در سطح ۳۱۷ هزار و ۶۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۲.۱۶ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۲.۱۶ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۴۶

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۲۳

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۸۹ واحدی به سطح ۱۶ هزار و ۹۵۴ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۱.۶۸ درصد کاهش یافت.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۵۲

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۸ هزار ۲۹۳ و ۱۸ هزار ۵۵۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶ میلیارد ۳۴۶ و ۳ میلیارد ۱۳۲ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

شکست کف کانال نزولی، پیش بینی تداوم روند نزولی.

جهنم رتهران

اخبار بازار

بهادری جهرمی در نشست خبری: نرخ ارز باید در یک نرخ واقعی و ثبات نسبی باشد که امروز شاهد این ثبات هستیم. رئیس جمهور دستور به تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول برای بازار سرمایه دادند.
بسته ۱۰ بندی یکی از تصمیمات دولت برای حمایت از بازار سرمایه است. شخص رئیس جمهور در مورد بازار سرمایه به صورت منظم با حضور در جلسات اقتصادی دولت، همه مسائل را با حضور همه تیم اقتصادی دولت بررسی و پایش می‌کند.

اخبار شرکت‌ها

فولاد: شرکت هر ماه در بازه‌ی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن تولید محصول نهایی دارد که در آذر ماه ۶۱۷ هزار تن و در دی ۶۱۰ هزار تن تولید داشته و تولید ده ماهه خود را به ۵،۹۰۰ هزار تن رسانده است که این مقدار ۹ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته است. به طور متوسط هر ماه ۶۰۰ هزار تن فروش داشته که در آبان ماه توانست ۵۸۶ هزار تن فروش داشته باشد و در آذر نیز فروش عالی ۶۳۷ هزار تنی را گزارش کرده است و در دی هم ۶۱۱ هزار تن است.

فولاد در آبان فروش ۱۲.۷ هزار میلیارد تومانی را گزارش کرد. در آذر و دی توانسته با فروش عالی ۱۳.۵ و ۱۳.۳ هزار میلیارد تومانی فروش ده ماهه خود را به ۱۱۸ هزار میلیارد تومان برساند که این مبلغ بیش از دو برابر مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ است.

نرخ فروش محصولات شرکت در دی ماه نسبت به ماه گذشته رشد ۲ درصدی داشته و برابر با ۲۱۷،۵۴۰ ریال برای هر کیلو بوده است. متوسط نرخ فروش سال جاری بر ۱۹۵,۸۶۰ ریال استوار است.

شگویا: شرکت پتروشیمی تندگویان در ۹ ماه ابتدایی سال به طور متوسط ۴۲.۴ هزار تن PTA به عنوان محصول ابتدای زنجیره تولید کرده است. تولید این محصول در آذر ۲۶.۷ و در دی ۳۶.۱ هزار تن ثبت شد. متوسط مقدار فروش ماهانه امسال تا آذر ۴۹ هزار تن بوده و در دی رقمی پایین‌تر از میانگین از خود بر جای گذاشت و ۴۳ هزار تن محصول فروخت.

شگویا در دی ۱,۲۶۰ میلیارد تومان فروش داشت. میانگین فروش ماهانه امسال تاکنون ۱۳۶۱ میلیارد بوده است. با این حساب مجموع فروش ده ماهه به ۱۳،۵۰۵ میلیارد تومان رسید که ۸۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبلی دارد. نرخ فروش محصولات در دی ۲۸.۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم محصول ثبت شده و ۱ درصد کاهش ماهانه را نشان می‌دهد.

هرمز: هرمز دی از لحاظ تولیدی عالی پیش رفته، یک سوم تولیدات را انبار کرده و فروش متعادلی رقم زده است.فولاد هرمزگان در فصل اول و دوم هر ماه به ترتیب ۱,۷۵۰، ۱,۶۸۰ میلیارد فروش داشته است. در پاییز متوسط فروش ۲۰۵۰ میلیاردی روانه کدال کرده است و در دی ۱۶۰۰ میلیارد فروخته است.

متوسط تولید در دو سال گذشته به طور متوسط هر ماه ۱۲۶ و ۱۲۱ هزار تن بوده است. در بهار متوسط تولید ۱۳۰ هزار تن و در تابستان به دلیل قطعی برق ۷۶ هزار تن بود و در پاییز ارقام عالی از تولید گزارش کرده است. ۱۴۶، ۱۳۷ و ۱۴۷ هزار تن و دی ماه هم ۱۴۵ هزار تن است

موجودی اول سال شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۶۷ هزار تن بوده است در شش ماه ابتدایی فروش‌های ۷۱، ۱۶۱، ۱۳۱، ۱۰۹، ۸۱ و ۱۰۰ هزار تنی را داشته است و با فروش ۳۸۵ هزار تنی پاییز، موجودی انتهای دوره ۹ ماهه را به ۱۷۵ هزار تن رسانده است و در دی ماه هم ۱۰۰ هزار تن فروش زده است. نرخ فروش اسلب در سال ۹۹ برابر ۹,۱۰۰ تومان برای هر کیلو بوده است که در سه ماهه ابتدایی ۱۴,۲۰۰ تومان و در سه ماهه دوم و سوم برابر ۱۶,۰۰۰ و ۱۵,۸۰۰ تومان بوده است و در دی ۱۵,۷۰۰ تومان است.

فلامی: سال مالی شرکت منتهی به شهریور است. فلامی در دی ۸.۹ میلیون تیغ صورت تراشی و ۵۳۴ هزار تیغ یکبار مصرف تولید کرده است. متوسط تولید ۳ ماه گذشته این دو محصول به ترتیب ۷.۸ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۲ ماه گذشته برای این دو محصول به ترتیب ۱۰ میلیون و ۵۱۳ هزار بوده است. این تولیدکننده انواع تیغ در دی ۱۰ میلیون تیغ صورت تراشی و ۶۲۵ هزار تیغ یکبار مصرف فروخته است. متوسط فروش سه ماه قبل این دو محصول به ترتیب ۶.۳ میلیون و ۴۶۸ هزار بوده است. مقدار فروش ۱۲ ماه سال مالی قبل صورت تراشی و یکبار مصرف اعداد ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار محصول گزارش شده است.

شرکت این ماه فروش خوب ۸ میلیارد تومانی را گزارش کرده است. فروش سه ماه قبل به طور متوسط ۵ میلیارد تومان و در سال قبل ۶ میلیارد تومان بوده است. فلامی در دی تیغ صورت را با نرخ ۶،۱۰۸ ریال و تیغ یکبار مصرف را با نرخ ۲۴،۹۳۱ ریال فروخته است. متوسط نرخ دو ماه قبل تیغ صورت ۵،۷۰۲ ریال و برای تیغ یکبار مصرف ۲۳،۸۴۵ ریال گزارش شده است. در سال مالی قبل این اعداد ۳،۳۲۳ و ۱۵،۸۷۸ ریال به ازای هر محصول بوده است.

بورس: درآمد و سود شرکت بورس در نه ماهه ۱۴۰۰، ۶۴ درصد کمتر از نه ماهه ۹۹ بوده است! شرکت بورس در سه فصل ۱۴۰۰ به ترتیب درآمد ۸۶ و ۲۰۵ و ۱۱۹ میلیاردی را داشته و نهایتاً به درآمد نه ماهه ۴۱۱ میلیاردی در سال جاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افت شدید ۶۴ درصدی داشته است. علت این موضوع کمتر بودن ارزش معاملات در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ می‌باشد.

سهم در دو فصل اول سال جاری به ترتیب ۵۶ و ۱۲۶ ریال سود محقق کرده بود. در فصل سوم هم ۷۲ ریال سود کسب کرده است. نهایتاً در ۹ ماهه توانسته است ۲۵۴ ریال سود بسازد که ۶۴ درصد کم‌تر از سود نه ماهه سال گذشته است.

فرابورس: شرکت فرابورس هم در سه فصل گذشته به ترتیب درآمد ۳۴ و ۹۰ و ۶۲ میلیاردی را داشته و نهایتاً به درآمد نه ماهه ۱۸۶ میلیاردی در سال جاری رسیده که نشان دهنده افت شدید ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد.شرکت فرابورس در فصل سوم ۷۲ ریال سود کسب کرده است. بنابراین با در نظر گرفتن سود ۱۸۲ ریالی شش ماهه نهایتاً در ۹ ماهه توانسته است ۲۷۵ ریال سود بسازد که ۵۷ درصد افت نسبت به نه ماهه ۹۹ داشته است.

بکهنوج: بکهنوج سال مالی را با عملکردی مشابه ماه قبل به پایان رساند و در دی ماه فروش ۱۹ میلیاردی ثبت کرد. شرکت در ماه آخر سال مالی در دی ماه فروش ۱۹ میلیارد تومانی داشته و جمع فروش ۱۲ ماهه را به ۲۶۵ میلیارد رسانده است. کل فروش سال مالی قبل ۲۴۵ میلیارد تومان بوده است.

بکهنوج در این ماه ۳۱۸ هزار مگاوات برق آمادگی و ۱۶۴ هزار مگاوات برق انرژی فروخته است. میانگین ماهانه این دو مقدار در سال قبل به ترتیب ۲۸۶ و ۲۷۰ و در ۱۱ ماه گذشته ۲۷۶ و ۲۸۸ هزار مگاوات بوده است.

نرخ برق آمادگی در دی ماه ۸,۵۸۲ تومان و برق انرژی ۵۸,۷۳۶ تومان به ازای هر مگاوات بوده است. شرکت در سال قبل به طور میانگین برق آمادگی را با نرخ ۳۹,۰۰۰ و برق انرژی را با نرخ ۲۹,۰۰۰ تومان و در سال مالی جاری برق آمادگی را با نرخ ۱۴,۵۸۱ و برق انرژی را با نرخ ۵۶,۰۰۰ تومان فروخته است.

فملی: این شرکت در سال گذشته به طور متوسط ۳,۵۰۰ میلیارد فروش داشت. در فصل اول و دوم امسال فروش هر ماه به طور متوسط ۴,۵۰۰ و ۷,۱۰۰ میلیارد گزارش شد، در پاییز ۶,۷۰۰ میلیارد بود و در دی ۷,۷۰۰ میلیارد است. مقدار تولید کاتد و مفتول شرکت به صورت متوسط در سال ۹۹ در هر ماه ۲۴ هزار تن است. در فصل اول و دوم تولید کاتد ۲۵ و ۲۳ هزار تن بود در سه ماه پاییز در حدود ۲۴ هزار تن است و دی ماه ۲۳ هزار تن گزارش شده است.

مقدار فروش کاتد و مفتول به طور متوسط در سال گذشته به طور متوسط ۲۳ هزار تن بوده است و سال ۱۴۰۰ فروش‌های سال جاری در شش ماهه به طور متوسط ۲۴ هزار تن تن بوده که در پاییز ۲۵ هزار تن و در دی ماه ۲۹ هزار تن است. متوسط نرخ کاتد در نیمه ابتدای سال جاری ۲۲۰ هزار تومان گزارش شده است و مهر و آبان ۲۲۰ بوده و در سه ماهه اخیر ۲۴۰ هزار تومان است

بازارهای جهانی

سنگ آهن: موجودی انبار سنگ آهن با حدود سه میلیون تن کاهش ب ۱۵۰ میلیون تن رسید که از قیمت این کالا در بازار نقدی و آتی چین نیز حمایت کرد. موجودی انبار این محصول در سطح بالایی قرار دارد که در کنار مسائل بنیادی ضعیف انتظار می‌رود مانع افزایش قیمت سنگ آهن شود. موجودی انبار فولاد در بنادر چین با افزایش حدود یک میلیون تنی به ۱۱ میلیون تن رسید. علی رغم اینکه تولید فولاد کاهش پیدا کرده اما افت تقاضا منجر به افزایش موجودی انبار شد.

کد خبر 551237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.