یکی از ویژگی‌های مثبت رانندگان، رانندگی قابل پیش‌بینی است

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: شیوه رانندگی غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند خطراتی برای خود راننده و سایران ایجاد کند. یکی از ویژگی‌های مثبت راننده‌ها، رانندگی قابل پیش‌بینی است. راننده باید به نحوی رانندگی کند که حرکت و رفتار او برای سایر راننده‌ها قابل پیش‌بینی باشد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رانندگی‌های غیرقابل پیش‌بینی شامل توقف ناگهانی، استفاده نکردن از راهنما در زمان تغییر خط حرکت، دور زدن‌های ناگهانی و تغییر مسیرهای غیرمنتظره است که این شیوه در رانندگی می‌تواند خطراتی برای خود راننده و سایران ایجاد کند. یکی از ویژگی‌های مثبت راننده‌ها، رانندگی قابل پیش‌بینی است. راننده باید به نحوی رانندگی کند که حرکت و رفتار او برای سایر رانندگان قابل حدس و پیش‌بینی باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تصادفات روزانه محصول رعایت نکردن شیوه رانندگی قابل پیش‌بینی است، افزود: سه اصل اساسی در رانندگی خوب دیدن، تشخیص دادن و دوری از خطرات است. اصل دوری از خطرات، مستلزم عکس‌العمل مناسب و به موقع راننده است و درصورتی‌که راننده مقابل شیوه رانندگی قابل پیش‌بینی نداشته باشد، قطعاً این اصل را دچار مشکل می‌کند و منجربه ایجاد حادثه می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود در زمان رانندگی از توقف، دور زدن و تغییر خط حرکت ناگهانی و بدون استفاده از چراغ راهنما پرهیز کنند تا اعمال و رفتار آن‌ها برای سایر رانندگان قابل پیش‌بینی باشد.

کد خبر 551202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.