بازیکن بااستعداد بخرید؛ نه فقط ستاره!

باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که برای رقابت با تیم‌های نفتی، باید در کنار ستاره‌ها، بازیکن بااستعداد نیز جذب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دنیای فوتبال این روزها شاهد استعدادهای فوق‌العاده‌ای در سطح نخست فوتبال اروپا است؛ بازیکن‌هایی که به‌رغم سن کم، همانند یک فوتبالیست پخته، قابل اتکا نشان داده‌اند و می‌توان برای موفقیت روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. البته که در بازار نقل و انتقالات، درحال‌حاضر همه توجه‌ها معطوف‌به ستاره‌های جوانی مثل کلیان امباپه و ارلینگ هالند است. این دو غول فرانسوی و نروژی با عملکرد خیره کننده خود طی یکی دو سال اخیر، مورد توجه باشگاه‌های بزرگی مانند بارسلونا و رئال‌مادرید قرار گرفته‌اند.

اما همه چیز فقط امباپه و هالند نیست؛ درست است که آن‌ها بازیکنان فوق‌العاده و برجسته‌ای هستند که اکثر باشگاه‌های اروپایی رؤیای جذبشان را دارند، اما تیم استعدادیابی باشگاه‌ها در جست‌وجوی پیدا کردن بازیکنان تراز اول دیگری نیز هستند تا به دنیای فوتبال معرفی کنند. در این شرایط، رقابت با باشگاه‌هایی که مالکان نفتی دارند، بسیار سخت است. برای مثال کافی است نگاهی به پاری‌سن‌ژرمن یا منچسترسیتی بیندازید؛ این دو تیم از معدود تیم‌هایی بودند که در دوران کرونا هیچ مشکل مالی متوجه‌شان نشد و همیشه با ریخت و پاش‌های فراوان، یکی از قوی‌ترین ترکیب‌ها را در اختیار دارند. تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا، رئال‌مادرید و حتی بایرن‌مونیخ، می‌دانند که برای رقابت با باشگاه‌های نفتی باید به دنبال خرید استعدادهای فوتبال باشند نه ستاره‌ها؛ زیرا خرید استعداد از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

درحال‌حاضر، نام‌هایی مانند شوامنی (۲۱ ساله) جود بلینگهام (۱۸) رایان گراونبرچ (۱۹) وسلی فوفونا (۲۱) فلوریان ویرتز (۱۹) و اندریک (۱۵) در رادار تیم‌های مطرح و در بازار نقل و انتقالات وجود دارد که می‌توانند با یک انتخاب درست، به پیشرفت و موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند.

بازیکن با استعداد بخرید، نه فقط ستاره!

اورلین شوامنی: درحال‌حاضر پستی که رئال‌مادرید بیشترین تمرکز را روی آن دارد، جدا از خط حمله، مربوط به خط هافبک دفاعی "تخصصی" است. لوس بلانکوس، برای جانشینی کاسمیرو، بازیکنی فیزیکی برای این پست در نظر گرفته و او "شوامنی"، هافبک تیم ملی فرانسه است. هرچند این را باید در نظر داشت که تیم‌های دیگری مثل دورتموند و بایرن نیز این هافبک را زیر نظر دارند. این بازیکن سابقه بازی برای بوردو را در کارنامه دارد و درحال‌حاضر پیراهن شماره هشت موناکو را به تن دارد. وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۷ سال فرانسه، زیر ۱۸ سال فرانسه، زیر ۱۹ سال فرانسه، زیر ۲۰ سال فرانسه، زیر ۲۱ سال فرانسه، و فرانسه بازی کرده است.

جود بلینگهام: این هافبک انگلیسی رده‌های سنی ۱۵ تا ۱۷ سال کشورش را طی کرده و از بیرمنگام به دورتموند آمده است. درخشش وی در این چند فصل اخیر، تیم‌های بزرگی را خواهانش کرده است. او به عنوان یک هافبک طراح کامل در نظر گرفته شده است. جود با بازی منظم خود، ارزش بالایی در بازار یافته و پیشنهاداتی از لیگ جزیره دریافت کرده، اما درحال‌حاضر علاقه‌ای به بازگشت به این لیگ ندارد.

رایان گراونبرخ: این بازیکن از استعدادهای اخیر کارخانه مینو رایولا و آژاکس است. قرارداد این بازیکن سال ۲۰۲۳ به اتمام می‌رسد ولی به نظر می‌رسد تابستان بعدی آژاکس را ترک می‌کند. اکثر کارشناسان می‌گویند رایان، استعداد فوق‌العاده‌ای دارد؛ پستش مهاجم است اما می‌تواند هافبک هم بازی کند. داشتن ای جنتی مثل مینو رایولا، کار را برای جذبش سخت‌تر کرده است. البته آبی‌اناری‌ها، با رایولا رابطه خوبی دارند و خیلی وقت است که گراونبرخ را زیر نظر دارند. آن‌ها با فروش احتمالی دیونگ در تابستان و با توجه به سن بالای بوسکتس، می‌خواهند از این رابطه استفاده کرده، این هافبک-مهاجم را به نیوکمپ منتقل کنند.

فلوریان ویرتز: او یک هافبک کامل با خصوصیات تهاجمی است و تمام رده‌های سنی تیم ملی فوتبال آلمان را پشت سر گذاشته و سال ۲۰۲۱ هم به تیم اصلی منشافت راه پیدا کرده است. فلوریان در ۱۸ سالگی به ستاره بایرلورکوزن تبدیل شده و درحال‌حاضر تبدیل به یک گزینه برای تقویت خط هافبک تیم‌هایی مثل بایرن، بارسلونا، رئال و چلسی شده است.

وسلی فوفونا: یکی دیگر از بازیکنایی است که از معدن دفاع وسط فوتبال فرانسه خارج شده است. او از پیش‌فصل مصدوم شده و هنوز مشخص نیست چه زمانی شرایط بازی کردن را پیدا می‌کند. درحال‌حاضر وجود گزینه‌هایی مانند رودیگر باعث شده رئال‌مادرید برای جذب این بازیکن علاقه زیادی نداشته باشد؛ اما مطمئناً باشگاه‌های بزرگ دیگری هستند که حاضر به مذاکره با بازیکن سابق سن‌اتین فرانسه و فعلی لسترسیتی انگلیس باشند.

اندریک: مهاجم ۱۵ ساله پالمیراس، احتمالاً این فصل نخستین بازی خود را برای تیم بزرگ‌سالان این باشگاه انجام می‌دهد. او تا ۱۸ سالگی نمی‌تواند به اروپا منتقل شود، اما رئال‌مادرید و بارسلونا همچون قضیه وینیسیوس از همین حالا برای این بازیکن رقابت می‌کنند. باید دید سرنوشت این پسر بچه با استعداد به کجا می‌رسد.

کد خبر 551192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.