اومیکرون بیشتر از سویه‌های دیگر روی پوست و پلاستیک زنده می‌ماند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون مدت زمان بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر روی پوست و پلاستیک زنده می‌ماند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان ژاپنی به منظور بررسی ماندگاری گونه اومیکرون ویروس کرونا روی سطوح مختلف مطالعه جدیدی انجام دادند. در این پژوهش گونه اصلی و نگران کننده ووهان و سویه‌های آلفا، بتا، دلتا، اومیکرون از نظر میزان بقا و عفونی‌زایی مقایسه شدند. محققان با استفاده از نمونه‌های آزمایشگاهی پوست انسان و پلاستیک پایداری محیطی انواع مختلف کروناویروس را ارزیابی کردند.

در این مطالعه از ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل، اتانول و ایزوپروپانول استفاده شد تا تأثیر آن‌ها بر غیرفعال‌کردن گونه‌های مختلف ویروس کرونا نیز مشخص شود. درک میزان بیماری‌زایی ویروس کرونا و ثبات آن در محیط بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا به توقف و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ کمک شایانی می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پایداری ویروس‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون روی سطح پلاستیکی به ترتیب ۵۶ ساعت، ۱۹۱ ساعت، ۱۵۶ ساعت، ۵۹ ساعت، ۱۱۴ ساعت و ۱۹۳ ساعت است؛ درحالی‌که این میزان ماندگار گونه‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون روی پوست انسان به ترتیب ۸.۶ ساعت، ۱۹.۶ ساعت، ۱۹.۱ ساعت، ۱۱ ساعت، ۱۶.۸ ساعت و ۲۱.۱ ساعت گزارش شده است. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که میزان پایداری و ماندگاری گونه اومیکرون ویروس کرونا بر پوست انسان و پلاستیک بیشتر از گونه‌های دیگر است. البته خوشبختانه ضدعفونی‌کننده‌ها قادر هستند طی ۱۵ ثانیه همه انواع ویروس کرونا را غیرفعال کنند.

کد خبر 551123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.