کاشت ۱۳۵ هزار بوته گل برای استقبال از بهار

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: شهر زنجان با کاشت بیش از ۳۵ هزار بوته گل بهاره به استقبال بهار می‌رود.

محسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات در حال انجام سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گفت: آغاز عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر توسط هشت اکیپ مجرب و آموزش‌دیده که خیابان‌های اصلی و فرعی به ترتیب اولویت در حال انجام است.

وی به تولید انواع گل‌های فصلی بهاره (بنفشه، همیشه‌بهار و شب‌بو) در مرکز تولیدات سازمان اشاره کرد و افزود: انجام عملیات کودپاشی سطوح فضای سبز در راستای تقویت فضاهای سبز سطح شهر، لوله‌گذاری و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای درختان پارک جنگلی جنوب زنجان و لایروبی انهار پارک‌های جنگلی ملت، گلستان، ارم و جنوب زنجان (خانه بوران) اجرا شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان تصریح کرد: حدود ۳۵ هزار جعبه گل بهاره ۴۰ هزار جعبه تابستانه و ۶۰ هزار بوته گل‌کلم زینتی در فواصل مختلف کاشته شده است.

وی بیل‌زنی و آماده‌سازی سطوح گلکاری در جهت کاشت گل‌های بهاره و برگزاری جلسات کمیته فضای سبز و کارگروه‌های تخصصی فضای سبز را نیز از دیگر اقدامات این سازمان ذکر کرد.

قربانی برگزاری جلسات متعدد با مناطق جهت هماهنگی اقدامات دهه فجر، آذین‌بندی و نصب پرچم در خیابان‌ها و میادین را در راستای آماده‌سازی فضای شهری برای استقبال از دهه فجر دانست و با بیان اینکه حفاری جهت اجرای سیستم لوله‌گذاری محل‌هایی جهت توسعه فضای سبز در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، گفت: برف‌روبی معابر و برف‌تکانی شاخه‌های درختان سطح شهر جهت جلوگیری از شکستن احتمالی شاخه‌ها اقدامات در حال انجام سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری زنجان است.

وی برنامه‌ریزی و آماده‌سازی محل‌های مورد نظر جهت کاشت درخت در هفته درختکاری، کاشت گل‌های فصلی بهاره در سطح شهر، شست‌وشوی درختان و درختچه‌های سطح شهر، نظافت و رسیدگی به پارک‌ها و بوستان شهر و ساخت و نصب المان‌های متناسب با دهه فجر را از اقدامات سازمان در ماه‌های آخر سال نام برد و ادامه داد: طراحی، چاپ و نصب پرچم‌های مناسبتی ویژه دهه فجر، ساخت و نصب بیلبورد عرشه پل در سطح شهر از جمله اقدامات آماده سازی و فضاسازی شهر جهت استقبال از بهار ۱۴۰۱ است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به رنگ‌آمیزی المان‌های سطح شهر و پل‌ها جهت استقبال از بهار ۱۴۰۱، افزود: طراحی و ساخت، نصب المان‌های نوروزی از دیگر برنامه‌های سازمان در راستای آماده‌سازی شهر برای استقبال از نوروز امسال است.

کد خبر 551064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.