چهارمحال و بختیاری نخستین استان در اجرای فیبر نوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که اداره‌کل فناوری و اطلاعات "درایو تست" در همه این روستاها را انجام داده و نقاط دارای پوشش اینترنت و یا بدون پوشش را مشخص کرده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی بلالی در نشست بررسی مشکلات اینترنت و مخابرات روستاهای شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه در تعهدات این اداره‌کل پوشش‌دهی کلیه مناطق مقدور نیست، اما از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است که اپراتورها از ۵۷۵ روستای تحت پوشش ۳۱۴ روستای استان را که نیاز به ارتقای سایت دارند پوشش دهند.

وی اظهار کرد: نخستین ICT روستایی در روستای بارز و شوارز استان بوده که خدمات الکترونیکی در بستر دولت الکترونیک برقرار شده است. همچنین طرح فیبر نوری در روستاهای استان مطرح و در شورای فنی وزارت ارتباطات تأیید شد. بر همین اساس از ۴۰۰ کیلومتر که مجوز گرفتیم ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اجرا شد و استان چهارمحال و بختیاری نخستین استان در اجرا بیشترین فیبر نوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری تجهیزاتی که از پایه برای تلفن همراه نصب شده است برند نوکیا است که با وجود تحریم‌ها به محض تأمین تجهیزات تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت همراه متصل می‌شوند.

هومان محمودی، مدیر مخابرات منطقه استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: شرکت مخابرات بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی شرکتی خصوصی است و هزینه هر خط تلفن برای مخابرات در قالب طرح uso است.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه بازفت ۱۸ سایت در حال فعالیت و دو سایت غیرفعال است، تجهیزات شرکت مخابرات به محض اینکه اپراتور همراه اول تأیید کند بلافاصله در مدت دو روز نصب خواهد شد.

کد خبر 550961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.