برگزاری همایش ادبی «آب و آیینه» در نگارستان امام خمینی(ره)

همایش ادبی «آب و آیینه» به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) با حضور شاعران برجسته آیینی در نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، در همایش ادبی «آب و آئینه» مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به شخصیت والای بانوی اسوه اسلام گفت: حضرت زهرا (س) نمونه‌ای است که باید به همه جنبه‌های وجود ایشان توجه شود؛ زیرا شخصیت والای حضرت زهرا (س) همه وجوه زندگی بشری را دربرمی‌گیرد، بنابراین تنها مراسم ولادتشان نباید مورد نظر باشد و هرچه به وجود مقدس حضرت ارادت داشته باشیم، نسبت فرزندی عمیق‌تری خواهیم داشت.

وی اساس خلقت انسان را وجود حضرت زهرا (س) دانست و افزود: به همان نسبتی که ما معرفت داشته باشیم، اعمال و منش ما به ایشان نزدیک می‌شود؛ زیرا درواقع مادر ما محسوب می‌شوند.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به فعالیت‌های همه‌جانبه این بانوی بزرگوار در مباحث علمی و اجتماعی اشاره و اظهار کرد: الفاظ سوره کوثر منحصربه‌فرد بوده و شأن نزول این آیه در شأن حضرت زهرا (س) است. علت اعطای این مقام به حضرت زهرا (س) نیز در زیارت خاصه ایشان آمده است که وجود مقدس حضرت، قبل از خلقت امتحان شده و صبوری در امتحانات الهی از ویژگی بارز حضرت زهرا (س) ذکر شده است.

برگزاری همایش ادبی«آب و آیینه» در نگارستان امام خمینی(ره)

بنکدار با بیان اینکه حضرت امام (ره) نیز به عنوان فرزند حضرت زهرا (س) شخصیتی جامع‌الاطراف دارد، گفت: متأسفانه شناخت ما از شخصیت امام (ره) تنها در بُعد سیاسی خلاصه شده است. امیدواریم نشست‌های تخصصی و ادبی بیشتری در نگارستان امام (ره) برگزار شود تا برای نسل آینده و جوان ما جلوه‌های ادبی روشن‌تر و مشخص‌تر شود.

به گزارش ایمنا، در این برنامه که با حضور شاعران آئینی نام‌آور برگزار شد، شاعران اشعار خود را به پیشگاه مادر شیعیان تقدیم کردند. محسن صرامی از شاعران آئینی مطرح استان با این بیت «صفای عطر حضورت خبر نمی‌خواهد / برای عشق تو مردن، جگر نمی‌خواهد»، شعرسرایی کرد و در ادامه نیز فتح‌الله حدادیان از دیگر پیشکسوتان شعر آئینی و محسن ناصحی دبیر انجمن شاعران اهل بیت (ع) نیز در وصف حضرت زهرا (س) شعرسرایی کردند. اسماعیل ملک‌پور، مریم کرباسی، الهام عمومی، منصور رضایی و محسن اسلامی از دیگر شاعران حاضر در این همایش بودند.

کد خبر 550933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.