شأن و منزلت شوراهای اسلامی حفظ نشده است

نماینده شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: شأن و منزلت شوراهای اسلامی حفظ نشده است.

محمدیعقوب باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدتی از فعالیت شورای ششم در استان می‌گذرد، اما متأسفانه شأن و منزلت شوراهای اسلامی حفظ نشده و مسئولان به این جایگاه توجه چندانی نداشته و دغدغه‌های آنان را پیگیری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شوراهای اسلامی عدم اهمیت به جایگاه آنان است، گفت: محرومیت و مظلومیت به معنای واقعی در استان چهارمحال و بختیاری مشاهده می‌شود؛ درآمد شهرداری‌ها و شورای استان در چهارمحال و بختیاری با سایر نقاط کشور قابل مقایسه نیست، اما در چند سال اخیر مناطق محروم استان بیشتر مورد توجه بوده تا محرومیت‌زدایی شکل گیرد.

نماینده شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: انتظار می‌رود ائمه جمعه در شهرها بازوی توانمندی برای رسیدگی به مشکلات و رفع اختلافات مردمی باشند، تاکنون این مشکلات با حضور ائمه جمعه بسیار مرتفع شده اما پیشنهاد می‌شود یک شورای صلح و سازش به ریاست ائمه جمعه در شهرهای استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: این شورا می‌تواند بازوی توانمندی برای مراجع قضائی و انتظامی، فرمانداران و بخشداران باشد؛ اگر هر مسئول اجرایی شرح وظایف خود را بداند و در راستای آن قدم بردارد امور تسهیل می‌شود.

باقری گفت: بزرگترین مشکل استان آب شرب است که باید عدالت در این زمینه رعایت شود و در شورای عالی استان‌ها پیگیر این موضوع هستیم.

کد خبر 550889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.