انطباق بودجه ۱۴۰۱ با چرخش‌های تحول‌آفرین شهردار

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: آنچه در بودجه ۱۴۰۱ اهمیت دارد و نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده، انطباق و ارتباط کامل با سیاست‌ها و رهیافت‌های شورای ششم و چرخش‌های تحول‌آفرین و گزاره‌های چشم‌اندازی شهردار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آیدا مهربان درخصوص بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: سوم بهمن‌ماه، بودجه ۱۴۰۱ توسط مدیریت شهری تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شد.

وی افزود: آنچه در این بودجه اهمیت دارد و نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است، انطباق و ارتباط کامل با سیاست و رهیافت شورای ششم و چرخش‌های تحول آفرین و گزاره‌های چشم‌اندازی شهردار مشهد دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به توجه ویژه به حاشیه شهر و توازن پروژه‌ها، تصریح کرد: تخصیص صددرصدی اعتبارات به حاشیه شهر و اختصاص حدود ۳۸ درصد از کل اعتبارات به صورت مستقیم و خاص به این بخش از دیگر ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سهم درآمد پایدار از ۴۰ درصد به ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است و تلاش کردیم نسبت توازن بودجه جاری و عمرانی را ۳۰ به ۷۰ نگه داریم؛ به این معنا که شهر به سمت توسعه حرکت کند و تمام درآمد و هزینه‌ها صرف موضوعات جاری شهرداری نشود.

مهربان اضافه کرد: منابع و مصارف بودجه شهرداری حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سهم درآمد عمومی، چهار هزار میلیارد تومان واگذاری‌های دارایی سرمایه، هفت هزار و ۷۰۰ واگذاری دارایی مالی است؛ الباقی از محل مازاد منابع بر مصارف دوره‌های قبل و خالص منابع سازمان‌ها و شرکت‌ها تابعه تأمین می‌شود.

وی درخصوص سهم مصارف تصریح کرد: حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات هزینه‌ای و جاری، بالغ بر هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی سرمایه‌ای و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی مالی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه تمام پروژه‌های عمرانی مکان‌محور شدند و در لایه‌های مکانی نشسته‌اند، گفت: کاملاً مشخص است که پروژه در کدام مکان قرار گرفته و در هر قسمت شهر چه خدماتی ارائه می‌شود که این کار به عدم موازی کاری و حذف خدمات تکراری کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش همه همکاران در مدیریت شهری و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در فرایند بررسی و تصویب بودجه، اقدامات کارگشا و مؤثری برای سال آینده پیش رو داشته باشیم.

کد خبر 550858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.