افزایش آلایندگی با مصرف مازوت‌ در نیروگاه شهید منتظری/۳۰درصد تولید برق با سوخت مازوت

مدیرکل محیط‌زیست استان اصفهان گفت: امسال ۳۷درصد آلودگی هوا وابسته به صنعت و ۳۳درصد به علت حمل‌ونقل شهری است. درحال‌حاضر قریب به ۳۰درصد از ظرفیت تولید برق در نیروگاه شهید منتظری با سوخت مازوت انجام می‌شود که می‌تواند سهم آلایندگی بخش صنعت را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی درخصوص علت آلودگی هوا در شرایط کنونی، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده، امسال ۳۷ درصد آلودگی هوا وابسته به صنعت و ۳۳ درصد به علت حمل و نقل شهری است. درحال‌حاضر قریب به ۳۰ درصد از ظرفیت تولید برق در نیروگاه شهید منتظری با سوخت مازوت انجام می‌شود که می‌تواند سهم آلایندگی بخش صنعت را افزایش دهد.

ناپایداری هنوز اثر خود را نشان نداده است

وی اضافه کرد: از سویی براساس گزارش‌های هواشناسی در جو بالا، ناپایداری هنوز اثر خود را نشان نداده است؛ بنابراین با توجه به اینکه از سال ۹۳ مازوت را در کلان‌شهر اصفهان نداشتیم و بعد از گذشت هفت سال سوخت مازوت شروع شده است، باید منتظر بمانیم و ببینیم اگر پایداری در سطح بالا و پایین جو صورت بگیرد، بتوانیم به طور دقیق اعلام کنیم سهم آلایندگی‌ها چه میزان است.

مدیرکل محیط‌زیست استان اصفهان تاکید کرد: موضوع باز شدن مازوت، برعهده معاونت عمرانی استانداری است و در اختیار سازمان محیط‌زیست اصفهان نیست؛ اما پایش و نظارت مرتب را محیط‌زیست انجام می‌دهد و تمهیدات لازم را برای شرایط بحران و اضطرار در نظر می‌گیریم.

کد خبر 550842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.