ایجاد خانه خیران در اصفهان برای نخستین‌بار در کشور

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای دوره ششم، پیشنهادی مبنی بر ایجاد خانه خیرین را در اصفهان برای نخستین‌بار در کشور ارائه کرده‌اند، گفت: شورای شهر با تشکیل این خانه در نظر دارد خیران را از هر طیف و سلیقه‌ای، گرد هم جمع کند تا ترویج و تقویت اهداف و نیات خیر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی که امروز _یک‌شنبه سوم بهمن‌ماه_ همراه با دیگر اعضای شورای ششم شهر اصفهان هم‌زمان با سالروز خجسته میلاد حضرت زهرا (س) در سرای صادقیه حضور یافت، ضمن تبریک روز مادر اظهار کرد: از کسانی که گام مثبتی در سرای سالمندان صادقیه برداشته‌اند، کمال تشکر را دارم. این یک صدقه جاریه است که همواره برکات آن تا سالیان متمادی جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات واصله در حال حاضر ۲۵۰ مادر در این مجموعه حضور دارند، افزود: بسیار خرسندم که در شهری زندگی می‌کنیم که افراد بلند همتی همچون «زنده‌یاد کریم پوستی» مؤسس مجموعه صادقیه زندگی می‌کنند و امید که در سایه این همت بلند، لطف خداوند شامل حال ما شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شهر به نمایندگی از مردم اصفهان از هر گونه همراهی و مساعدت به خیرین مضایقه نمی‌کند.

نورصالحی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم پیشنهادی مبنی بر ایجاد خانه خیرین را در اصفهان برای نخستین بار در کشور ارائه کرده‌اند، گفت: شورای شهر با تشکیل این خانه در نظر دارد خیران را از هر طیف و سلیقه‌ای گرد هم جمع کند تا ترویج و تقویت اهداف و نیات خیر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قصد داریم با یک هم‌افزایی از تجربیات و اقدامات خیران در طول سالیان گذشته بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید نقاط ضعف نیز شناسایی و ایده‌هایی از سوی خیران به اشتراک گذاشته شود که در این صورت، می‌توانیم در زمینه‌هایی که نیاز است از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در راستای حفظ حرمت و نگه‌داری این سرمایه‌های شهر از هیچ کمک و تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

قدمت ۴۶ ساله سرای سالمندان صادقیه

محمدصادق کتیرایی، مدیرعامل سرای صادقیه نیز در این دیدار اظهار کرد: سرای سالمندان صادقیه اصفهان در سال ۱۳۵۴ با هدف نگه‌داری از سالمندان تأسیس شد. این مؤسسه درحال‌حاضر در یک ساختمان سه طبقه با ۳۰ هزارمترمربع زمین و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شد که دو طبقه از این مجموعه به نگه‌داری از بانوان و یک طبقه به آقایان اختصاص داده شده است.

ایجاد خانه خیرین در اصفهان برای نخستین بار در کشور

وی تصریح کرد: سرای سالمندان صادقیه که پس از سرای سالمندان کهریزک تهران، دومین آسایشگاه بزرگ کشور محسوب می‌شود، درحال‌حاضر حدود ۴۰۰ نفر را در بخش سالمندان به صورت شبانه‌روزی پذیرا است و خدمات متنوعی از جمله کلینیک چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی، فیزیوتراپی، بخش قلب و مشاوره را به سالمندان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سرای صادقیه تصریح کرد: این مرکز براساس طرح توسعه خود در قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع اقدام به احداث واحدهای ساختمانی برای نگه‌داری سالمندان کرده که در بخش ویژه ۶۹ سوئیت در چهار بلوک تحت عنوان شهرک ویلایی شهروندان ارشد انجام شده؛ همچنین این مرکز دارای اتاق فیلم، حسینه و کتابخانه است.

وی خاطرنشان کرد: سالمندان در این مجموعه به سه گروه مستقل، نیمه‌مستقل و وابسته تقسیم شده است.

کد خبر 550732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.