آنچه در جلسه ۲۷ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، جزئیات لوایح و مصوبات بیست و هفتمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران درخصوص حضور و نقش‌آفرینی مؤثر زنان در خانواده و اداره شهر، اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز شورای اسلامی شهر پس از نطق «فرزانه کلاهدوزان» عضو هیئت رئیسه شورا، درخصوص گرامی‌داشت زنان، از مادران و همسران شهدای شهرداری اصفهان و تعدادی از بانوان فعال در مجموعه اداری شورای اسلامی شهر به نمایندگی از بانوان شهرداری اصفهان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) تقدیر شد.

وی ادامه داد: در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان به امور دو سازمان شهرداری رسیدگی شد تا اصلاحات آن بررسی شود و براساس جمع‌بندی‌ها در صحن شورا برای پیگیری به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرحی در ارتباط با عوارض نوسازی خطوط آب و فاضلاب و سامانه دوم آبرسانی اصفهان به پیشنهاد اداره آب و فاضلاب استان اصفهان در دستور کار صحن قرار داشت، تصریح کرد: شورای شهر باید برای عوارض آب و فاضلاب که روی قبوض شهروندان اعمال می‌شود، تصمیم‌گیری کند. در نظر داریم به‌ازای طرح نرخ عوارض، موارد و نکاتی را در این زمینه به ویژه در حوزه اضطراری آب‌رسانی به اصفهان لحاظ کنیم که برای بررسی بیشتر و اعمال نظرات اعضای شورای شهر بررسی این موضوع به جلسه آتی شورای شهر موکول شد.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از خانواده ویژه کارکنان خانواده بزرگ ۲۰ هزار نفری شهرداری اصفهان با امضای ۱۱ نفر از اعضای شورا اعلام وصول شد و بندهایی برای حمایت از بانوان شاغل در حوزه مدیریت شهری، استفاده از موضوعاتی که در طرح جوانی جمعیت مجلس به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز فعال شدن ظرفیت‌های قانونی، تسهیلات رفاهی، مرخص زایمان و استفاده از امکانات رفاهی برای فرزندان بانوان شاغل اعلام وصول شد که در کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهد شد تا بتوان زمینه‌ساز سرزندگی و شادابی بانوان در شهر باشیم.

صالحی تاکید کرد: مهم است که برای توجه به موضوعات مربوط به بانوان از مجموعه مدیریت شهری شروع و شرایط را برای بانوان شاغل در شهرداری فراهم کنیم تا زمینه تحقق شهر زندگی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در کنار نطق‌های اعضای شورای شهر بر لزوم توجه به بانوان و زنان نخبه در شهر و نقش‌آفرینی زنان که نیمی از جمعیت شهر اصفهان را تشکیل می‌دهند تاکید شد، افزود: در پایان نیز اعضای شورای شهر برای گرامی‌داشت روز زن در سرای سالمندان صادقیه حضور یافتند تا به نمایندگی از تمام بانوان شهر و مادران به سالمندان ادای احترام کنند.

کد خبر 550731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.