آزمون؛ چهارمین لژیونر بدیُمن بوندس‌لیگا؟

شب گذشته در عین ناباوری خبر رسید که سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال به بایرلورکوزن پیوسته است. او حالا چهارمین لژیونر ایرانی بوندس‌لیگا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب شنبه _دوم بهمن‌ماه_ بود که با انتشار خبری پیش‌بینی نشده، اعلام شد که سردار آزمون، مهاجم ۲۷ ساله و ایرانی زنیت با قراردادی پنج ساله به لورکوزن پیوسته است.

این بازیکن طی سال‌های اخیر، شایعات زیادی را در اطراف خودش داشت. خبرها حاکی از علاقه تیم‌های بزرگ اروپا به آزمون بود؛ اما او هر بار در مسکو ماندنی می‌شد. انتشار عکس‌هایی از امضای قرارداد با سران بای‌آره‌نا، بالاخره به همه خبرها پایان داد.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، تا پایان فصل جاری در روسیه خواهد ماند و سپس به عنوان بازیکن آزاد، در ابتدای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ راهی لورکوزن می‌شود. سردار که در رقابت‌های فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر روسیه هفت گل به ثمر رسانده است، راهی تیمی خواهد شد که حالا با ۳۵ امتیاز در رده سوم بوندس‌لیگا قرار دارد و شانس زیادی برای کسب سهمیه UCL دارد.

اما پس از این انتقال، جالب است که بدانید آزمون بعد از مهدی پاشازاده، داریوش یزدانی و علی موسوی چهارمین بازیکن تاریخ بایرلورکوزن باشد تا قرمز و مشکی‌پوشان آلمانی، بیشترین تعداد بازیکنان ایرانی را در بین تیم‌های بوندس‌لیگایی داشته باشند. با این وجود ماجراجویی ایرانی‌ها در جمع شیرهای آلمان هرگز عاقبت خوشی نداشته و همه آن‌ها با مصدومیت شدید روبه‌رو شدند.

در ادامه به سرنوشت این بازیکنان ایرانی اشاره شده است:

۱- مهدی پاشازاده: مجموعاً ۳۱ دقیقه بازی در جام حذفی ('۲۳) و جام یوفا ('۸) را تجربه کرده است.

۲- داریوش یزدانی: ۸۳ دقیقه بازی در لیگاپوکال و دو بار حضور روی نیمکت در تیم نخست و حضور ۲۸۶ دقیقه‌ای در چهار بازی برای تیم دوم باشگاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

۳- علی موسوی: او هرگز برای لورکوزن به میدان نرفت و تنها در دیدار جام حذفی مقابل «آلف‌آخن» روی نیمکت شیرها نشست. با این وجود او در تیم دوم باشگاه در چهار بازی، ۳۱۱ دقیقه برای شیرها به میدان رفت و سه بار موفق به گلزنی شد.

اکنون باید دید آیا سردار انتخاب درستی داشت و حضور او نقطه پایانی بر اتفاقات تلخ ایرانی‌ها در جمع شیرهای آلمان خواهد بود، یا او نیز با شکست مواجه می‌شود؟

کد خبر 550697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.