با حرف درمانی نمی‌توان مشکل بورس را حل کرد

یک فعال بازار سرمایه گفت: بورس به اقدام واقعی نیاز دارد و با حرف درمانی و جلسات نمی‌توان آن را بهبود بخشید، تاکنون هم جلسات متعددی برگزار و وعده‌هایی داده شده که نتیجه‌ای مشهود بر تابلوی معاملات نداشته است.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بورس اکنون در شرایط بی تفاوتی قرار گرفته به طوری که به هیچ‌یک از اخبار مثبت و منفی واکنش نشان نمی‌دهد، این موضوع ناشی از خروج نقدینگی است که در سال ۹۹ وارد بورس شده بود.

وی افزود: اکنون نقدینگی چندانی در بازار باقی نمانده است، مدیران و مسئولان انتظار دارند با حرف درمانی و اخبار، بورس به روند مثبت خود بازگردد، این تفکر غلط است زیرا پول زیادی در بازار نمانده که منجر به روند رو به رشد آن شود.

نبود نقدینگی مهم‌ترین چالش بازار است

این کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: بنابراین شاهد آن هستیم که با وجود آنکه گزارش‌های ۹ ماهه بسیار خوبی وارد کدال شده بازار واکنش خوبی نداشت و روز گذشته به جز تعدادی کمی از نمادهای بزرگ، سایر نمادها منفی بود که ناشی از نبود نقدینگی است.

ساسانی اضافه کرد: انتظار می‌رفت با شروع بهمن‌ماه و ارائه گزارش‌های فصلی نقدینگی‌ها به سمت نمادهای مطرح و eps دار بازار حرکت کرده و این نمادها را مثبت کند، اما روز گذشته شرایط همچون هفته‌های قبل پیش رفت.

بورس به اقدام واقعی نیاز دارد

وی در رابطه با جلسه فعالان بازار با نمایندگان مجلس و حضور نداشتن خود در این جلسه، گفت: این بازار به اقدام واقعی نیاز داشته و با حرف درمانی و جلسات نمی‌توان آن را بهبود بخشید، تاکنون هم جلسات متعددی برگزار و وعده‌هایی داده شده که نتیجه‌ای مشهود بر تابلوی معاملات نداشته است.

این فعال بازار سرمایه گفت: زمانی جلسات کارا است که در آن نظرات جمع‌بندی شده، نتیجه آن اجرایی و تأثیر آن در تابلوی معاملات دیده شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده که نشان است می‌دهد این جلسات هیچ تأثیری در روند بورس ندارد.

۱۰ فرمان وزیر اقتصاد برای بورس هنوز به لایحه بودجه هم نرسیده است

ساسانی اضافه کرد: خروجی جلسه هفته گذشته هم در تابلوی معاملات دیده نشد که نشان می‌دهد تصمیمات آن در همان چهار دیواری اتاق جلسه باقی مانده است.

وی تصریح کرد: پیش از این هم ۱۰ فرمان در ستاد اقتصادی دولت برای بهبود بازار سرمایه صادر شد اما تا این لحظه این مصوبه حتی به لایحه بودجه هم نرسیده است که نشان می‌دهد حتی مصوبات هم با سرعتی که دردی از بازار دوا کند اجرایی نمی‌شود.

کد خبر 550622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.