اعمال تخفیفات ویژه برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به خدمت

دادستان نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: طرح «بازگشت به سنگر» به اجرا درآمده و طبق آن، تخفیفات ویژه‌ای برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به محل‌ خدمت خود، اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی نصراصفهانی، ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: تمام مشمولانی که دفترچه اعزام به خدمت دریافت کرده اما به محل خدمت مشخص شده خود مراجعه نکرده‌اند یا سربازانی که به هر دلیلی از محل خدمت خود به مرخصی رفته و بازنگشته‌اند، سرباز فراری محسوب می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا طرحی با عنوان «بازگشت به سنگر» با همکاری مسئولان بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اجرا شده که در این طرح، ضمن تماس با خانواده‌های سربازان فراری و خود این افراد، آن‌ها به خدمت فراخوانده شده و تلاش می‌شود تا وضعیت خدمتی آنان روشن شود.

دادستان نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان از اعمال تخفیف‌های ویژه برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به خدمت، تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود اگر فرزندان آن‌ها به علت مشکلات خانوادگی یا هر علت دیگری، سر خدمت خود حضور پیدا نکردند، آن‌ها را برای حضور مجدد برای خدمت تشویق کنند؛ زیرا اگر داوطلبانه مراجعه کنند، تخفیفات ویژه برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد و در این خصوص، ارفاق‌های قانونی زیادی همچون معافیت از کیفر، تعلیق از مجازات و سایر موارد ارفاقی وجود دارد که می‌تواند به سربازان فراری کمک کند.

وی با بیان اینکه برای سربازان فراری، مجازات‌هایی از اضافه خدمت تا حبس در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اگر سربازان فراری توسط نیروهای انتظامی دستگیر شوند، ممکن است بنابر نظر قاضی به مجازات حبس محکوم شوند؛ اما در صورت مراجعه داوطلبانه آن‌ها، مجازات حبس برایشان درنظر گرفته نمی‌شود. این تخفیف ویژه تنها شامل حال سربازان فراری که خود به خدمت مراجعه و اعلام رضایت از فرماندهان خود کسب کنند، می‌شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: طرح اعطای کارت معافیت با پرداخت جریمه نقدی برای سربازانی که هشت سال به خدمت مراجعه نکرده بودند به اتمام رسیده و بعید است دوباره طرح‌هایی از این دست در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. بنابراین به سربازان غایب و فراری توصیه می‌شود بی‌جهت وقت خود را تلف نکنند و هرچه زودتر به سر خدمت خود حاضر شوند.

وی اضافه کرد: بدون شک نظر ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان قضائی نیروهای مسلح و کارشناسان نظامی مخالفت با طرح خرید خدمت و طرح اعطای معافیت از خدمت با پرداخت جریمه نقدی مشمولان غایب بیش از هشت سال است؛ زیرا این طرح‌ها موجب اجحاف در حق افرادی می‌شود که به‌رغم مشکلات مالی خانواده‌های خود دارند به خدمت می‌روند.

کد خبر 550603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.