داروی رمدسیویر برای درمان نوع خفیف تا متوسط کرونا تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مصرف داروی ضد ویروس رمدسیویر را برای افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که در بیمارستان تحت درمان قرار ندارند، تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از داروی رمدسیویر پیش از این فقط به بیماران بستری شده در بیمارستان محدود می‌شد، اما هم اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که برخی از بزرگسالان که به بستری شدن در بیمارستان نیاز ندارند و کودکان مبتلا به علائم خفیف تا متوسط بیماری کووید -۱۹ نیز می‌توانند از این داروی ضد ویروسی استفاده کنند.

مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای افراد ذکر شده در حالی صادر شده است که پزشکان در سراسر آمریکا با کمبود روش‌های درمانی مجوز داده شده از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روبه‌رو هستند. این سازمان داروی رمدسیویر را به عنوان یک روش درمانی برای افراد مبتلا به کووید -۱۹ که بیش از ۱۲ سال سن دارد، وزن آن‌ها حداقل ۳۹ کیلوگرم است، درگیر علائم خفیف تا متوسط بیماری هستند و در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری قرار دارند مورد تأیید قرار داده است.

به گفته متخصصان، داروی رمدسیویر را می‌توان از طریق وریدی و به مدت سه روز به بیمار تزریق کرد تا خطر بستری شدن در بیمارستان و ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند. البته این دارو جایگزینی برای واکسن کرونا نیست، به طوری که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکسیناسیون را بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته است.

کد خبر 550589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.