شناسایی دو مورد مبتلا به اومیکرون در گلپایگان

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در دو روز گذشته دو مورد مثبت ابتلا سویه اومیکرون در گلپایگان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر رستمی امروز- شنبه- دوم بهمن ماه - در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا دی ماه ۱۴۰۰ در شهرستان تعداد دو هزار و ۱۱۵ بیمار در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان بستری شدند، اظهار کرد: در دی ماه ۴۹ بیمار، و اکنون یک بیمار بستری داریم.

وی با بیان اینکه در دی ماه امسال ۲۰۰ نفر به مراکز منتخب برای تست کرونا مراجعه داشتند، گفت: در دو روز گذشته دو مورد مثبت ابتلا سویه اومیکرون در گلپایگان شناسایی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان افزود: اومیکرون ویروس جهش یافته کرونا و نوع جدیدی نیست و تنها شدت سرایت اومیکرون زیاد است لذا شهروندان نسبت به استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

رستمی با بیان اینکه در شهرستان افرادی بالای ۱۸ سال ۹۱.۵ درصد نوبت اول، ۸۳.۵ درصد نوبت دوم و ۳۱ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: ۹۴ درصد دانش آموزان واکسن تزریق کردند.

وی تأکید کرد: شهروندان برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا به خانه‌های بهداشتی روستایی، پایگاه بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: برای خرید آمبولانس «آی سی یو ار» با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از وزارت بهداشت و درمان جذب و به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت شده است اما چون قیمت آمبولانس بیش از سه میلیارد تومان است دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قول مساعدت در پرداخت مابقی هزینه را داد تا پس از خریداری آمبولانس را تحویل بگیریم.

رستمی با بیان اینکه گلپایگان پد بالگرد اورژانس هوایی داشت اما پس از تغییر استانداردهای هوانیروز مکان پد تأیید نشد، افزود: زمینی در منطقه شرکت زراعی گلپایگان جانمایی شد اما به دلیل تزدیکی با واحدهای گلخانه‌ای موافقت صورت نگرفت، زمینی در نزدیکی بیمارستان امام حسین گلپایگان جانمایی شده که نیاز به موافقت هوانیروز است.

وی تصریح کرد: پایگاه سوم اورژانس ۱۱۵ گلپایگان در ساختمانی به صورت موقت در منطقه شرکت سهامی زراعی مستقر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: اکنون در بیمارستان امام حسین گلپایگان، پزشک رادیولوژی، مغز و اعصاب، کودکان، گوش و حلق و بینی، پوست، داخلی، زنان و زایمان، متخصص قلب و عروق، ارتوپدی، روان‌پزشکی مشغول خدمات درمانی به بیماران هستند.

کد خبر 550516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.