راه‌اندازی «فوریه بدون الکل» توسط شهرداری پراگ

شهرداری پراگ چک، روز گذشته اعلام کرد که از کمپین آگاهی‌رسان تحت عنوان «فوریه بدون الکل» برای دهمین سال متوالی حمایت می‌کند. این کمپین از شهروندان می‌خواهد که به مدت یک ماه الکل را ترک کنند و درباره چگونگی تأثیر مصرف الکل بر زندگی کسب اطلاع کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری پراگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: دلیل کمپین «فوریه بدون الکل» مصرف بیش از حد الکل در این کشور است. شهردار پراگ Zdeněk Hřib در این رابطه گفت:

"خوشحالم که امسال از کمپین آگاهی «فوریه خشک» حمایت کردم. مصرف الکل در جمهوری چک چیزی نیست که ما به آن افتخار کنیم؛ بنابراین این جنبش فرصتی عالی برای سنجش میزان کنترل ما بر مصرف الکل است. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که الکل یک ماده اعتیادآور خطرناک است که می‌تواند اثرات بسیار منفی بر سلامت و زندگی دیگران داشته باشد."

شهرداری در وب‌سایت خود، چندین فایده کاهش مصرف الکل را ذکر کرده است. برخی از این موارد عبارت است از: خواب بهتر، داشتن انرژی بیشتر، کاهش وزن، صرفه‌جویی در پول، دست‌یابی به ذهن پاک و سالم و احساس غرور به خود.

در سال ۲۰۲۱، ۷۰۰ هزار نفر از سراسر چک در این کمپین شرکت کردند و به مدت چهار هفته به الکل «نه» گفتند. در همان سال، یک نظرسنجی از ۷۰۶ شرکت‌کننده نشان داد که ۵۳ درصد از آن‌ها مصرف الکل خود را ۴ ماه پس از کمپین کاهش دادند؛ به عبارت دیگر، تأثیر فوریه بدون الکل بیش از یک ماه به طول انجامید.

راه‌اندازی "فوریه بدون الکل" توسط شهرداری پراگ

اختلال در سیستم عصبی، ناباروری، آسیب‌های کبدی، خستگی مفرط، مشکلات قلبی، خطر ابتلاء به سرطان، کاهش طول عمر، تضعیف سیستم ایمنی و افسردگی از جمله معایب استفاده از الکل است.

گرداننده «فوریه بدون الکل» پتر فریمان، از مردم دعوت می‌کند در این کمپین شرکت کنند و توضیح داده که شرکت‌کنندگان ثبت‌نام شده به خبرنامه‌ها و کتاب‌هایی دسترسی خواهند داشت که به آن‌ها در دست‌یابی به اهدافشان کمک می‌کند. کسانی که ثبت‌نام می‌کنند، نه تنها از این کمپین بلکه از فعالیت‌های این سازمان در زمینه آموزش و پیشگیری نیز حمایت خواهند کرد.

اگرچه این کمپین زیر نظر شهردار راه‌اندازی شده است، اما در سراسر کشور و توسط سایر مناطق، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و پلیس جمهوری چک پشتیبانی می‌شود.

کد خبر 550473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.