شهرداری پیمانکاران توانمند و باصلاحیت انتخاب کند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در قراردادهای جدید برون‌سپاری، باید پیمانکاران توانمند، باصلاحیت و دارای امکانات سخت‌افزاری مناسب انتخاب شوند.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری‌ها با استفاده از شرکت‌های پیمانکاری از طریق مناقصات برخی وظایف خدمات شهری خود را برون‌سپاری می‌کنند.

وی افزود: انتخاب درست و نظارت دقیق، دو برنامه مهم است که در کلان‌شهرها در راستای برون‌سپاری خدمات مورد توجه قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که یک پیمانکار صاحب صلاحیت و دارای امکانات کافی، متناسب با خدماتی که براساس قرارداد باید ارائه دهد و پس از آن نظارت دقیق، مطابق آنچه در قرارداد ذکر شده است، عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در کلان‌شهر اهواز، هزینه‌ای که برای ارائه خدمات از جانب شهرداری به پیمانکاران خدمات شهری پرداخت می‌شود، قابل توجه است و اگر بیشتر از سایر کلان‌شهرها نباشد کمتر نیست؛ اما متأسفانه شاهد ارائه خدمات مطلوبی توسط پیمانکاران نیستیم.

وی تصریح کرد: در دوره جدیدی که مناقصات برون‌سپاری انجام خواهد شد و قراردادهای جدید منعقد می‌شود، شهرداری باید در انتخاب پیمانکاران دقت داشته باشد تا مجموعه‌های توانمند، باصلاحیت و دارای امکانات سخت‌افزاری مناسب انتخاب شوند و بتوانند خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه دهند.

سراج اضافه کرد: از شهرداری اهواز خواسته شده است که بر کار هر پیمانکاری که درازای دریافت هزینه خدماتی را ارائه می‌دهد، نظارت هوشمند توسط سامانه داشته باشد تا علاوه بر اینکه حقوق پیمانکار متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهد پرداخت شود، خدماتی که مردم دریافت می‌کنند نیز شایسته و مطلوب باشد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر شورای اسلامی ششم خدمات ارائه شده توسط پیمانکاران در حال حاضر مطلوب نیست، گفت: مطالبه ما این است که در برون‌سپاری که در آینده اتفاق خواهد افتاد، فضای رقابتی برای حضور پیمانکار توانمند جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در سطح شهر ایجاد شود.

کد خبر 550328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.