مشخصات گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت سامسونگ بعد از موفقیت و محبوبیت گوشی گلکسی S20 FE، مدل جدید پرچمدار اقتصادی خود را با نام گلکسی S21 FE وارد بازار کرد. این گوشی هوشمند از نظر دوربین تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد، اما عملکرد نهایی دوربین به ویژه در تاریکی بهتر از گوشی گلکسی S20 FE است. ظرفیت باتری آن نیز دچار تغییر نشده است، در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

ابعاد گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ ۷.۹ * ۷۴.۵ * ۱۵۵.۷ میلی متر و وزن آن ۱۷۷ گرم است؛ بنابراین اندکی از گوشی نسل پیشین خود کوچک‌تر و سبک‌تر است. پنل پشتی گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است و به نظر می‌رسد که با وجود طراحی مات و لایه مقاوم در برابر اثر انگشت، اثر چربی دست و اثر انگشت کمتر روی آن قرار می‌گیرد. فریم گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ از جنس آلومینیوم است، این محصول در چهار رنگ مشکی گرافیتی، سفید، یاسی و زیتونی به فروش می‌رسد. کلیدهای کنترل صدا و پاور سمت چپ فریم قرار گرفته است، در لبه پایین فریم اسپیکر، درگاه USB Type-C، میکروفون مکالمه و درگاه سیم کارت به چشم می‌خورد که دو سیم کارت نانو را در خود جای می‌دهد. گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ گواهی IP68 را دریافت کرده است؛ بنابراین در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در آب با عمق ۱.۵ متر دوام بیاورد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ به صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X مجهز شده است و بعضی از پارامترهای مهم مانند رنگ، HDR و روشنایی آن بهبود یافته است. این نوع نمایشگر از دقت رنگ بالایی برخوردار است و رنگ آبی ساطع شده را به حداقل می‌رساند تا آسیب کمتری به چشم‌ها وارد شود. ابعاد این نمایشگر ۶.۴ اینچ است و رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل را با نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسل ۴۱۱ پیکسل بر اینچ نمایش می‌دهد. صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ علاوه بر نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، از نرخ ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. شیشه Gorilla Glass Victus از صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ محافظت می‌کند.

مشخصات گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ+ قیمت

اسپیکر گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ برای پخش صدا از دو اسپیکر استفاده می‌کند؛ اسپیکر اصلی در بخش پایین فریم و اسپیکر دوم زیر نمایشگر و نزدیک به دوربین سلفی تعبیه شده است، به نظر می‌رسد که اسپیکر پایین اندکی قدرت بیشتری دارد. اسپیکرهای گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ از نظر کیفیت عملکرد خوبی دارند و در زمان پخش موسیقی صدای خواننده را با شفافیت مناسبی ارائه می‌دهند.

دوربین گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

یک دوربین سه گانه در پنل پشتی گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو هشت مگاپیکسلی می‌شود. دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ به حسگرهای متفاوتی مجهز شده‌اند، البته مشخصات آن‌ها یکسان است. به طوری که دوربین اصلی نسخه اسنپدراگون با حسگر IMX555 سونی همراه شده است، در حالی که دوربین اصلی مدل اگزینوس از حسگر S5K2LD سامسونگ استفاده می‌کند. پیکسل‌های این حسگر از نوع ISOCELL 2.0 است و ابعاد آن به ۱.۸ میکرومتر می‌رسد. برند حسگر به کار رفته در دوربین فوق عریض در دو مدل اگزینوس و اسنپدراگون گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ قانون خاصی ندارد و هر کدام از دو مدل می‌توانند به حسگر IMX258 سونی یا حسگر Hi1336 مجهز شده باشد. دوربین فوق عریض این گوشی زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای را برای ثبت عکس‌ها فراهم می‌کند. دوربین تله فوتو گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ نیز امکان زوم اپتیکال سه برابری را هنگام عکاسی فراهم می‌کند.

سخت افزار گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ در دو نسخه به فروش می‌رسد، نسخه اول از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و نسخه دوم از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ بهره می‌برد، نسخه دوم در بازار ایران به فروش می‌رسد. تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ با لیتوگرافی پنج نانومتری سامسونگ تولید می‌شود و در بخش CPU از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند که شامل یک هسته Cortex-x1 با بیشینه فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با بیشینه فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز می‌شود. پردازش‌های گرافیکی در تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ بر عهده پردازنده گرافیکی Mali-G78 mp14 است. گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ در سه پیکربندی با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه می‌شود؛ حافظه ذخیره سازی مورد استفاده در این گوشی UFS 3.1 و حافظه رم LPDDR5 است.

نرم افزار گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ با نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی One UI 4 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۲ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ بنابراین این محصول اولین گوشی گلکسی به شمار می‌رود که با سیستم عامل اندروید ۱۲ به فروش می‌رسد. رابط کاربری اختصاصی One UI 4 پیشرفت قابل توجهی داشته است و ویژگی‌های جالبی به آن اضافه شده است. برای نمونه، تغییر پالت رنگی دستگاه بر اساس والپیپر انتخابی کاربر به جذاب‌تر شدن پوسته کاربری سامسونگ اضافه کرده است.

باتری گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از شارژ ۲۵ وات با سیم و شارژ سریع ۱۵ وات بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که شارژر سریع ۲۵ وات طی ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد از ظرفیت باتری گوشی ذکر شده را شارژ می‌کند.

مزایای گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

  • مجموعه دوربین
  • قیمت مناسب در مقایسه با امکانات ارائه شده
  • نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • تراشه به روز شده با عملکرد نسبتاً پایدار

معایب گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

  • بدنه پلاستیکی
  • داغ شدن بدنه در پردازش‌های نه چندان سنگین و طولانی
  • بدون تغییر ماندن ماژول دوربین

قیمت گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین ۱۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 550300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.