هشت تیم برتر وارد مراحل اصلی شدند

با انجام بازی‌های سوم مرحله‌گروهی هشت تیم به دور بعدی مسابقات قهرمانی هندبال آسیا راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درحالی‌که سه روز از آغاز مسابقات قهرمانی هندبال ۲۰۲۲ آسیا در عربستان می‌گذرد پس از انجام بازی‌های سوم در چهار گروه، تکلیف تیم‌های صعودکننده به دور بعدی این رقابت‌ها مشخص شد؛ تیم‌های اول و دوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه هم برای کسب مقام‌های نهم تا شانزدهم تلاش خواهند کرد.

گروه A؛ کره‌جنوبی صدرنشین شد

از ساعت ۱۴ روز گذشته، تیم‌های بدون برد سنگاپور و اردن در سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام به‌مصاف هم رفتند، در این مسابقه اردن با نتیجه پرگل ۴۰ بر ۱۹ مقابل سنگاپور به پیروزی رسید. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای روز گذشته، کره‌جنوبی و کویت برای صدرنشینی در گروه به استقبال هم رفتند، مصافی که از ساعت ۱۸ در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف آغاز شد و کره‌جنوبی که یکی از مدعیان جام است در یک دیدار نزدیک و حساس ۲۷ بر ۲۶ کویت را از پیش‌رو برداشت و با صدرنشینی کره‌جنوبی دور گروهی در این جدول به اتمام رسید.

هشت تیم برتر وارد مراحل اصلی شدند

گروه B؛ صعود قاطعانه ایران

در دیدار استرالیا و هند که تأثیری در جدول گروه سوم نداشت، دو تیم از ساعت ۱۲ در سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام به تقابل با یکدیگر رفتند؛ برخلاف اهمیت نداشتن بازی، جدال جذابی از آب درآمد و استرالیا با یک گل برتری، ۲۷ بر ۲۶ هند را شکست داد تا به نخستین پیروزی‌اش در این جام برسد. اما در مهم‌ترین دیدار روز سوم، تیم‌ملی کشورمان در مقابل عربستانِ میزبان قرار گرفت، این آخرین بازی روز سوم بود که از ساعت ۱۸ در سالن اصلی مسابقات در شهر دمام به جریان افتاد. ملی‌پوشان ایران که مدت‌ها نتوانسته بودند عربستان را شکست دهند با وجود شکست در نیمه‌اول با نتیجه ۹ بر ۱۳ و با وجود جو تماشاگران عربستانی در نیمه‌دوم با یک نمایش فوق‌العاده ۲۴ بر ۲۰ در پایان عربستان را در خاکش شکست داد و صدرنشین گروه هم شد.

هشت تیم برتر وارد مراحل اصلی شدند

گروه C؛ قطر کار سختی نداشت

در گروهی که صدرنشین آن مشخص شده بود، امارات و قطر به‌دنبال رتبه دوم بودند، در اولین دیدار روز آخر امارات در مقابل قطر مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت و پس از شکست ۱۷ بر ۲۲ مقابل قطر از صعود به دور بعد بازماند، این بازی از ساعت ۱۶ در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف برگزار شد. در دیگر جدال تعیین‌کننده این گروه برای صعود امارات به دور بعد، عراق از ساعت ۱۶ در سالن اصلی مسابقات در شهر دمام، به‌مصاف عمان رفت و با پیروزی نزدیک ۳۱ بر ۲۹ جواز حضور در دور بعد را به‌دست آورد.

هشت تیم برتر وارد مراحل اصلی شدند

گروه D؛ بحرین و ازبکستان راهی دور بعدی شدند

در گروه آخر، روز آخر مرحله‌گروهی با بازی ازبکستان و ویتنام آغاز شد، رقابتی که در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف از ساعت ۱۲ به گردش درآمد؛ ازبکستان که به‌دنبال رتبه‌دوم جدول بود با یک نمایش خوب در برابر تیم بدون برد ویتنام با نتیجه ۳۰ بر ۲۳ حریفش را شکست داد تا به‌همراه بحرین از گروهش صعود کند.
در یک دیدار تشریفاتی از ساعت ۱۴ در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف، بحرین و هنگ نگ به‌مصاف یکدیگر رفتند. بحرینی‌ها که دو دیدار قبلی‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند با پیروزی سوم و با نتیجه ۴۶ بر ۲۰ مقتدرانه راهی مرحله بعدی شدند.

هشت تیم برتر وارد مراحل اصلی شدند

با اتمام رقابت‌های مرحله‌گروهی و انجام سه بازی، تیم‌های اول و دوم گروه‌های یک تا چهار به مرحله بعدی رفتند تا برای کسب مقام قهرمانی در دو گروه چهار تیمی قرار بگیرند و به‌مصاف هم بروند. تیم‌های سوم و چهارم هم با رفتن به دو جدول گروهی برای رده‌های نهم تا شانزدهم تلاش خواهند کرد. بدین ترتیب تیم‌های‌ملی عربستان‌سعودی، کره‌جنوبی، قطر و ازبکستان در گروه نخست دور یک‌چهارم نهایی قرار گرفتند.

تیم‌ملی کشورمان هم پس از صدرنشینی در گروه دوم با تیم‌های‌ملی عراق، بحرین و کویت مصاف خواهد کرد. در دو گروهی که برای رده‌های نهم تا شانزدهم تلاش می‌کنند، در گروه اول، اردن، هند، امارات و ویتنام حضور دارند و در دیگر گروه، سنگاپور، استرالیا، عمان و هنگ کنگ قرار گرفتند. این رقابت‌ها پس از استراحت یک روزه، از فردا از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 550220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.