بازی‌های رایانه‌ای منافاتی با درس ندارند/کمبود سرعت اینترنت اصلی ترین معضل ماست

رئیس کمیته بازی‌های الکترونیکی هیات ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: بازیکنان حرفه‌ای گیم در ماه حداقل ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان درآمد دارند. اصلی‌ترین مشکل ما، مشکلات اینترنت و کم بود سرعت و پینگ بالا است که معمولاً رسیدگی نمی‌شود.

سعید سلمانی تهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مسابقات ورزش‌های الکترونیک، اظهار کرد: این مسابقات انتخابی تیم ملی استان اصفهان برای حضور در مسابقات جهانی اندونزی و بازی‌های آسیایی چین برگزار می‌شود. هر استان تعدادی سهمیه دارد که سهم استان اصفهان، شش سهمیه است. این سهمیه بر اساس تعداد ثبت نامی، بازیکنان قدیمی و تعداد قهرمان جهانی در هر استان مشخص می‌شود.

وی در خصوص تعداد ثبت نامی در مسابقات استان اصفهان، گفت: در حدود ۴۰ نفر از استان ثبت نام کرده‌اند. مسابقات در رشته‌های مختلف از جمله پی اس و فیفا است که به نفرات اول تا سوم جوایزی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان داده می‌شود. مسابقات ملی بیشتر از نظر بعد معنوی و حضور قابل اهمیت است اما مسابقات جهانی از نظر جوایز بسیار خوب هستند اما چند سال است به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم. در اصفهان آقایان نوید برهانی و کیوان جوادی که از قهرمانان جهانی هستند را داریم که به علت تحریم‌ها و اعزام نشدن تیم، به صورت جدی تمرین نمی‌کنند.

سلمانی با اشاره به استقبال پلیر های اصفهانی از این تورنمنت، بیان کرد: معمولاً در استان اصفهان در حد ۴۰ نفر در مسابقات شرکت می‌کنند. تعداد پلیر ها در استان اصفهان بالا است اما پلیر های آماتور معمولاً در مسابقات انتخابی شرکت نمی‌کنند زیرا شانسی برای خودشان قائل نیستند.

وی در خصوص مشکلات پلیرها و مسابقات درون کشوری، تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل ما، مشکلات اینترنت و کمبود سرعت و پینگ بالا است که معمولاً رسیدگی نمی‌شود. برای بازی کردن نیاز به پینگ پایین است که بتوانیم ارتباط خوبی با سرورهای مختلف بگیریم. متأسفانه در سه سال گذشته وضعیت اینترنت بهتر که نشده بلکه بدتر نیز شده است. در چند ماه گذشته نیز سرعت اینترنت به مراتب بدتر شده است و با مشکلات زیادی رو به رو شده‌ایم و نمی‌توانیم با بازیکنان خارج از ایران به راحتی بازی کنیم.

سلمانی با اشاره به سختگیری‌های خانواده‌ها در برابر بازی‌های رایانه‌ای و نظر منفی آنها، اظهار کرد: دیدگاه خانواده‌ها در برابر بازی‌های رایانه‌ای، بد و سنتی است در صورتی که در حال حاضر گیم خیلی حرفه‌ای شده است. بازیکنان حرفه‌ای گیم در ماه حداقل ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان درآمد دارند که برای سن ۱۸ تا ۲۰ یا ۲۵ سال درآمد خوبی است البته اگر محدودیت‌ها و مشکلات اینترنت وجود نداشت درآمدها به مراتب بیشتر بود. متأسفانه دیدگاه خانواده‌ها این است که با گم نمی‌شود به درآمد رسید و مشکل ساز است در صورتی که اگر خانواده‌ها مراقب باشند بچه‌ها در بازی کردن افراط نکنند، گیم هم درآمد خوبی خواهد داشت و هم از بسیاری از هنجارها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: برای مثال نوید برهانی که قهرمانی جهان را دارد در رشته دکتری دامپزشکی مشغول به تحصیل است و پویان رحیمی که از سال ۲۰۱۷ قهرمان کشور است در رشته دکتری داروسازی تحصیل می‌کنند. اکثر پلیرهای حرفه تحصیلات دانشگاهی خوبی دارند.

کد خبر 550182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.