نمایش اقتدار ایرانی به عربستان در خاک سعودی/ طعم دلنشین صدرنشینی با غلبه بر میزبان

تیم‌ملی هندبال ایران با پیروزی ۲۴ بر ۲۰ در مقابل عربستانِ میزبان به‌عنوان صدرنشین به جمع هشت تیم برتر پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین دیدار تیم‌ملی هندبال کشورمان در مرحله گروهی رقابت‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا در عربستان، ملی‌پوشان ایران به‌مصاف میزبان این دوره از رقابت‌ها یعنی عربستان رفتند و با کسب یک پیروزی بسیار فوق‌العاده، با نتیجه ۲۴ بر ۲۰ مقتدرانه راهی دور دوم شد. این تقابل از ساعت ۱۸ (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران) در سالن اصلی این رقابت‌ها در شهر دمام برگزار شد.

بازیکنان تیم‌ملی ایران: یونس آثاری، محمد رضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی
سرمربی: مانوئل فرناندز

تیم‌ملی هندبال کشورمان که در دو دیدار گذشته‌اش در این رقابت‌ها موفق به کسب دو پیروزی برابر استرالیا و هند به‌ترتیب با نتایج ۳۲ بر ۱۰ در دیدار نخست و ۴۲ بر ۲۹ در دیدار دوم شده بود برای صدرنشینی به کسب سه امتیاز این مسابقه حساس نیاز داشت.
عربستانی‌ها هم که به‌دلیل میزبانی سودای قهرمانی هم در سر دارند دو دیدار نخست شأن را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و آن‌ها هم به‌دنبال صدرنشینی بودند.
تقابل ایران و عربستان همیشه از جدال‌های مهم و پرهیجان در رقابت‌های ورزشی بوده و از آنجا که در هندبال هم کشورمان چندین سال نتوانسته بود عربستان را شکست دهد به‌شدت به‌دنبال شکستن این طلسم بود تا در خاک عربستان به این پیروزی مهم برسد.

شرح بازی:

شاگردان مانوئل فرناندز در نیمه‌نخست این مسابقه که در سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام برگزار می‌شد نمایش دلچسبی ارائه نکردند و پس از گذشت ۳۰ دقیقه حساس با نتیجه ۱۳ بر ۹ عربستانی‌ها ما را شکست دادند و با برد به رختکن رفتند.
در نیمه‌دوم، ملی‌پوشان هندبال کشورمان به خودشان آمدند و با حفظ تمرکزشان همان چیزی که فرناندز از شاگردانش انتظار داشت محقق شد.
با یک نمایش شیرین و قاطعانه، تیم‌ملی هندبال ایران نیمه‌دوم را با نتیجه ۱۵ بر ۷ مقابل عربستان در خاک خودش شکست داد تا علاوه‌بر صدرنشینی در گروه مرگ این رقابت‌ها، پس از سال‌ها عربستان را شکست دهد.

نکات بازی:

*تیم‌ملی ایران با این پیروزی و کسب امتیازات کامل مرحله‌گروهی، مقتدرانه با حضور در صدر جدول به جمع هشت تیم برتر جام صعود کرد؛ غیورمندان ایرانی با تیم‌های ملی کویت، عراق و بحرین در دور بعدی دیدار خواهند کرد. این دیدارها پس از یک روز استراحت از روز شنبه آغاز خواهد شد.

کد خبر 550164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.