سینمای آزاد بهترین فرصت برای انتقال تجربه

دومین برنامه از "شب های سینمای آزاد اصفهان" به نمایش فیلم‌های نگاه، عبور، در راه، بشنو از نی و که عشق آسان نمود اول ساخته محمدعلی میاندار اختصاص داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، در این برنامه، مجتبی وطن خواه که به‌عنوان مجری کارشناس حضور داشت، گفت: این برنامه‌ها بهترین فرصت برای انتقال تجربه است و بسیار خوشحالم که نسل جدید به این مسئله اهمیت داده و شاهد حضور بسیاری از جوانان در این رویداد هستیم.

وی با بیان اینکه سینمای آماتور به معنای سینمای غیرحرفه‌ای نیست، افزود: سینمای آماتور ژانری در کنار سینمای حرفه‌ای است، فیلم‌ساز غیرحرفه‌ای به هیچ عنوان نمی‌تواند در کنار سینمای حرفه‌ای فعالیت کند، سینمای حرفه‌ای در قید سرمایه ورزی است درحالی‌که سینمای آماتور از این قیدها آزاد است.

"نگاه" برگرفته از دوران سکوت و تنهایی

همچنین محمدعلی میاندار فیلم‌ساز، در پاسخ به سوالی در رابطه با ایده فیلم "نگاه" گفت: در زمان ساخت این فیلم که بین سال‌های ۵۱و ۵۲ بود دوره سکوت و تنهایی برای تمام مردم ایران بود و همه به نوعی در خود فرو رفته بودند، بیشتر کتاب می‌خواندند و کمتر با یکدیگر صحبت می‌کردند به عبارتی فیلم " نگاه" محصول همین تنهایی و سکوت است.

وی ادامه داد: در فیلم روایتی وجود ندارد، فردی را می‌بینیم که با سکوت در شهر می‌چرخد علاوه بر اینکه در حین چرخش این فرد در شهر مکان‌هایی را در اصفهان می‌بینیم، به عبارتی با یک فیلم تجربی روبرو هستیم.

"عبور" و ادامه فیلم " نگاه" با دیدی تازه

میاندار با اشاره به فیلم "عبور" نیز گفت: "عبور" ادامه فیلم "نگاه" است، در فیلم همان جوان را می‌بینیم که برای دیدن دوست قدیمی خود راهی شمال می‌شود و متوجه تغییراتی می‌شود که شامل تغییر دوست او نیز می‌شود.

وی ادامه داد: برای فیلم‌برداری این فیلم یک روز قبل از فیلم برداری به شمال رفتم و زاویه دوربین و لوکیشن مورد نظر را انتخاب کردم و روز بعد فیلم برداری را آغاز کردم.

کد خبر 550132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.