معاون رییس جمهور: یزد الگوی ملی برای تعامل با محیط زیست است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یزد با توجه به فعالیت‌هایی که در مرکز پایش و استفاده از نظر کارشناسان و همکاری با تشکل ها و استفاده از ظرفیت‌های صنایع دارد به عنوان الگویی برای تعامل با محیط زیست در سطح ملی مطرح است.

به گزارش ایمنا، علی سلاجقه در گردهمایی مسئولان محیط زیست واحدهای صنعتی و تجلیل از برترین‌های این بخش به مناسبت هفته هوای پاک، اظهار کرد: در حال حاضر عمده درخواست‌های مردم کاهش مواد آلاینده و حرکت به سمت صنایع کم آلاینده و پاک است و هر مسئولی که در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام دهد مسلماً نام نیکی از وی در تاریخ به ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: انسان صاحب مخلوق نیست، فقط اشرف مخلوقات است که بسیاری از چرخه‌ها را به نفع خود و بدون توجه به آینده‌نگری و به خاطر منافع شخصی مصادره کرد که باعث نبود تعادل در محیط زیست شد و بازگشت آن به مسیر اصلی بسیار مشکل است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط زیست همه اجزای مجموعه حیات را در خود دارد، با توجه به فعالیت‌ها انجام شده در این عرصه چون با زندگی مردم در ارتباط است، در دولت سیزدهم هم سمت و سو این است که هم محیط زیست حفظ شود و هم فعالیت‌های اقتصادی با توجه به رویکرد در این عرصه ادامه یابد.

سلاجقه ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع و معادن از آب، خاک و فضای عمومی استفاده می‌کند در بسیاری از موارد قابل قیمت گذاری نیست، لذا باید آورده‌ای برای مردم داشته باشد، محیط زیست و توسعه پایدار همراه با آن را حتماً باید حمایت کرد.

وی اظهار کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۴ که در ۱۴ بند ابلاغ فرمودند، بسیاری از این موارد مطرح شد و ان‌شاءالله در این دولت به این سمت حرکت خواهیم کرد که اهتمام ویژه ای برای اجرای قانون وجود دارد، شعار نمی‌دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یزد به عنوان الگویی با استفاده از دانش بومی و فرهنگ غنی خود و میزان بارش ۹۴ میلی متری سالانه، تمدنی بسیار بزرگ و انسان‌هایی بسیار شریف را تاکنون پرورش داده است که می‌توان با همراه کردن این دانش بومی و با کمک علم روز، بسیاری از مشکلات را حل کرد.

سلاجقه تاکید کرد: یزدی‌ها از کمترین امکانات بیشترین استفاده را داشته و دارند که قنات به عنوان پیشرفته‌ترین فناوری عصر حاضر در مناطق خشک و نیمه خشک یکی از این موارد است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه استان از این لحاظ پیشرو است، افزود: اگر صنایع از فناوری روز دنیا استفاده کند و با محیط زیست همگام شود هم صنعت کار خود را بدون آلایندگی ادامه می‌دهد و هم ضرر کمتری برای محیط زیست و مردم خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 550128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.