نظارت بر حُسن اجرای طرح‌های عمرانی و ملی در شورای استان

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نظارت بر حُسن اجرای طرح‌های عمرانی و ملی در محدوده استان، نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان در محدوده استان، نظارت بر حساب درآمد و هزینه‌های مشترک شهرداری‌های استان و سازمان همیاری‌ها از جمله وظایف قانونی شورای استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد توحیدی‌راد امروز _پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه_ در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان که با موضوع "فرصت‌ها و تهدیدهای استان در حوزه مدیریت شهری و روستایی و نقش شوراها در ایجاد توسعه پایدار" در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های استان اصفهان در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: شورای اسلامی استان به عنوان عالی‌ترین مرتبه هر شورا در استان، یک شورای مشورتی و نظارتی و نهادی متشکل از نمایندگان شوراهای شهرستان است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات استان نمایندگانی در شورای استان وجود دارد و قطعاً برای رفع چالش‌ها به صورت استانی فکر می‌شود تا مشکلات و معضلات در دورترین و نزدیک‌ترین نقاط استان اصفهان رفع شود؛ نمایندگان حرف رؤسای استان و مردم را در شورای استان مطرح می‌کنند تا برای رفع مشکلات چاره‌اندیشی شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به وظایف شورای استان، خاطرنشان کرد: نظارت بر حُسن اجرای طرح‌های عمرانی و ملی در محدوده استان، نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان در محدوده استان، نظارت بر حساب درآمد و هزینه‌های مشترک شهرداری‌های استان و سازمان همیاری‌ها، ارائه پیشنهاد به شورای عالی استان‌ها در راستای رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات در سطح استان از جمله وظایف قانونی شورای استان است.

وی تصریح کرد: هر ماه وظیفه داریم در شورای استان نظارت، طرح‌ها و مشکلات را جمع‌آوری و بررسی می‌کنیم تا اعضای شورای استان در جلسات شورای شهرستان مشکلات شهرها و روستاها را در قالب لایحه به صحن شورا بیاورند و صحن شورا در قالب آن موضوعات مصوباتی را ارائه خواهد داد.

توحیدی راد افزود: در هفته گذشته مدیرکل آب منطقه‌ای دعوت شد تا مشکلات مطرح و از طریق شورای استان و شهرستان مشکلات پیگیری شود، باید امکان و زمینه دیدار و ارائه نظرات شورا و استاندار همیشه وجود داشته باشد تا مشکلات ریشه‌ای بررسی و رفع شود، حضور استاندار در شورای استان حائز اهمیت است، خون جگر خوردیم تا دولتی انقلابی سر کار بیاید و به رفع مشکلات و معضلات توجه کند.

وی با بیان اینکه موفق به دیدار با استاندار پس از گذشت هزاران ساعتی که عهده‌دار مسئولیت ریاست شورای استان بوده‌ام، نشدم، تصریح کرد: اقدامات باید زمینه اعتمادسازی را فراهم کند، نماینده مجلس نیز باید با حضور خود و شنیدن مشکلات و چالش‌ها زمینه داشتن امکانات و منابع لازم را ایجاد می‌کرد، زیرا شوراهای فرا دست منابع مالی کافی در اختیار ندارند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: مشکل آب زاینده رود را شورای استان می‌تواند رفع کند، اگر استاندار، شورای استان را به عنوان بال‌های خود بداند، بیشتر مشکلات استان رفع خواهد شد، اگر به سمتی که در حال پیش‌روی در آن هستیم، ادامه دهیم و اهمیت چندانی به شورای استان داده نشود، هیچ پیشرفتی در استان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حدود هشت سال در شورای روستا خدمت‌رسانی کردم و آب زاینده رود را برای مردم استان آوردم، گفت: باید خدمت‌رسان مردم باشیم، مدیران ارشد استان به بالاترین و عالی‌ترین شورای استان که نماینده مردم هستند، اهمیتی نمی‌دهند، اما امیدوارم برگزاری اینگونه نشست‌ها باعث پیشرفت استان اصفهان شود.

کد خبر 550089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.