نمادهای هویتی ایرانی اسلامی در استان تجلی یابد

استاندار اصفهان گفت: دایره فعالیت های شوراهای اسلامی گسترده است و اگر به جایگاه حقوقی آن نگاه کنیم نقش ویژه ای که شوراها در توسعه پایدار ایفا می‌کنند، روشن می‌شود.

به گزارش خبرنگا ایمنا، سید رضا مرتضوی صبح امروز پنجشنبه (۳۰ دی ماه) در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و مشورت با آنها و جلب نظر آحاد مردم می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری های درست و بلند مدت یاری کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم ابزار لازم برای تصمیم‌گیری‌های درست شوراها فراهم شود، افزود: هر چه از تصمیم‌گیری‌های طولانی و بادوام فاصله بگیریم اعتماد عمومی خدشه دار و آسیب می‌بیند؛ گاهی با تصمیم‌هایمان آنچنان در حوزه عمرانی غرق می‌شویم که دیگر بخش‌ها را فراموش می‌کنیم و با کارهای موازی به بخش‌های دیگر آسیب می‌زنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در برنامه‌ریزی ها باید به مولفه‌های اسلامی- ایرانی که هویت فکری ما را شامل می‌شود، توجه کنیم، گفت: در مناطق مختلف استان باید نمادهای هویتی ایرانی اسلامی تجلی پیدا کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: لازم است با اقدامات صحیح اعتماد عمومی را به سمت حاکمیت جلب کنیم، زیرا حسن رفتار و سلوک ما با مردم بسیار اهمیت دارد؛ در این راستا باید وقت مقتضی برای دیدار با مردم و شنیدن صداهای آنها قرار دهیم و به بزرگان اعم از مشاهیر، اساتید حوزه و دانشگاه احترام بگذاریم.

وی شهدا به ویژه شهدای شاخص را یکی از مولفه هویتی مهم دانست و افزود: متاسفانه در تقویت هویت‌های ارتباطی بین نسلی خوب کار نکردیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه توجه به عدالت را در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار دهیم، گفت: جهت‌گیری ما در تصمیم‌گیری‌ها و انجام ماموریت باید از نقاط برخوردار به سمت کم برخوردار باشد و به کسانی که نمی‌توانند از حقوق خودشان دفاع کنند بیشتر توجه کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در تصمیم گیری ها باید هویت بخشی به سیما و منظر شهری و روستایی مورد توجه قرار گیرد، البته در این نوع اقدامات باید مولفه‌های ایرانی اسلامی در نظر گرفته شود.

وی شفاف سازی و اطلاع رسانی در تصمیم‌گیری ها را برای اینکه همه مردم از آن بهره مند شوند مهم دانست و تصریح کرد: با استقرار نظم در حوزه اطلاع رسانی روزنه‌های فساد بسته خواهد شد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در تصمیم‌گیری‌ها کاری کنید که جوانان احساس تعلق خاطر کنند و نقش آفرین باشند، افزود: بسیاری از جابجایی و کوچ‌های اجباری به دلیل تصمیم‌های نادرست و نابجا رخ می‌دهد.

مرتضوی با بیان اینکه در تصمیم‌گیری‌ها آینده نگر باشید تصریح کرد: برخی از مشکلات امروز که در استان جلوه‌گر شده است ناشی از تصمیم‌های دیروز ما است، بنابراین تصمیم‌گیری ها باید منجر به پایداری در حرکت شود تا آیندگان به تصمیم ما خرده نگیرند.

وی افزود: نیت گذشتگان در تصمیم‌هایی که گرفته‌اند خیر و ثواب بوده است، اما نتایجش دامن ما را گرفته است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه به نشاط اجتماعی نیازمند هستیم گفت: در شهرهای استان اصفهان مجموعه‌های فرهنگی خوب و قوی وجود دارد که می‌توانند برنامه‌ها را به خوبی انجام دهند که در این راستا باتوجه به اینکه یکی از رویکردهای مهم شهرداری بخش فرهنگی است باید بیشتر به آنها توجه کنند، بنابراین با رویداد نمی‌توان نشاط اجتماعی را تقویت کرد اما با رویه می‌توان آن را انجام داد.

مرتضوی ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در حوزه درآمدها در کشور وجود دارد، اعتبارات ملی نمی‌تواند بسیاری از بخش‌ها را پشتیبانی کند، اما شهرداری و دهیاری‌ها از این قاعده مستثنی هستند و تا آذرماه امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان عوارض آلاینده‌ها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است بنابراین باید دقت کنیم با هزینه‌هایی که می‌کنیم باید گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم.

کد خبر 550080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.