بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

در صورتی که حمایت ۴۰ هزار دلاری دست میرفت احتمال افت بیشتر قیمت مد نظر بود که توانست خود را مجدد احیا کند و رشد ۱.۵ درصدی را ثبت کند، هنوز برای اینکه بگویم روند تغییر کرده است بسیار زود است و انتظار داریم مدتی بین محدوده ۴۱ تا ۴۲ هزار دلار نوسان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار و ۹۵۸ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۱۲۸ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۷۵ دلار و ۹۰ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار و ۳۶ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۶ سنت.
  • XRP ریپل ۷۴ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۴ دلار و ۴۷ سنت.
  • SOL سولنا ۱۳۷ دلار و ۴ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۸۴ دلار و ۷۴ سنت.
  • Tera ترا ۸۲ دلار و ۴۸ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

ارزش بازار بیت کوین: ۱.۹۲۷ تریلیون دلار

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۴ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

دامیننس ۴ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۰۷ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۹۰ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۰ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۵۰ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال سنگاپور پس از سرکوب بانک مرکزی تعطیل شدند

بنا بر گزارش‌ها، اداره پول سنگاپور تصمیم گرفته است دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال را تعطیل کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، برای پیروی از مقررات جدید صادر شده توسط اداره پول سنگاپور (MAS)، بانک مرکزی سنگاپور، اپراتورهای خودپرداز ارزهای دیجیتال در این کشور مجبور به تعطیلی فعالیت‌های خود در روز سه شنبه شدند.

سرکوب جدید دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال، واکنش‌های متعددی را از سوی اپراتورهای ارزهای دیجیتال شهر برانگیخت، به طوری که دنریس و شرکت اعلام کردند که «متعجب» است و سرویس خودپرداز خود را در عصر سه‌شنبه لغو کرد. رقیب اصلی آن، Deodi، شبکه خودپرداز خود را خاموش کرد و کارکنان خود را برای حذف خودپردازهای رمزارزی فرستاد.

این اقدام بخشی از تلاش گسترده‌تر دیده‌بان سنگاپور برای تنظیم مقررات ارز دیجیتال تبلیغاتی برای عموم است. روز دوشنبه، بانک مرکزی دستورالعمل جدیدی را منتشر کرد که شرکت‌های ارز دیجیتال را از تبلیغات خدمات خود در مکان‌های عمومی، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منع می‌کند. با این حال، افزایش سرمایه سنگاپور در حوزه ارزهای دیجیتال، بیشتر غافلگیرکننده است. کوین‌کاب (Coincub)، یک استارت‌آپ فین‌تک مستقر در ایالت شهر، سنگاپور را به دلیل «محیط قانونی خوب» و «نرخ بالای پذیرش ارزهای دیجیتال» در ماه دسامبر(آذر ۱۴۰۰) به عنوان دوست‌دارترین کشور رمزارزی در جهان معرفی کرد.

Cointelegraph برای اطلاعات بیشتر با MAS تماس گرفت اما تا زمان انتشار پاسخی دریافت نکرد. در صورت مشاهده جزئیات جدید، این مقاله به روز خواهد شد. سرکوب در سنگاپور بلافاصله پس از اعمال محدودیت‌های تبلیغاتی مشابه در اسپانیا و بریتانیا صورت گرفت. در روز دوشنبه، دولت اسپانیا از کسب‌وکارهای رمزارز خواست که کمپین‌های تبلیغاتی خود را ۱۰ روز قبل برای تأیید نظارتی ارسال کنند، در حالی که بریتانیا بازبینی هنجارهای تبلیغات ارزهای دیجیتال را آغاز کرد و متعهد شد که محصولات دارای ادعاهای فریبنده را سرکوب کند.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه جلسه‌ای را با محوریت مقررات ارزهای دیجیتال در متاورس برگزار کرد

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اولین نشست متاورس خود را روز دوشنبه برگزار کرد و در آن درباره مقررات آتی کریپتو بحث کرد.

به گزارش Cointelegraph Turkey، مجمع ملی بزرگ ترکیه (TBMM) میزبان اولین نشست خود در متاورس بود. در این جلسه مجازی معاونان گروه TBMM، ماهیر اونال (Mahir Ünal) و مصطفی الیتاش (Mustafa Elitaş) به همراه اومر ایلری (Ömer İleri)، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات در حزب عدالت و توسعه ترکیه حضور داشتند.

از نظر فیزیکی، الیتاش از ساختمان پارلمان در جلسه شرکت کرد، در حالی که اونال و ایلری در مقر حزب عدالت و توسعه (AKP) بودند. اونال به خبرگزاری دولتی AA گفت که مقررات کریپتو نکته برجسته این جلسه بود و افزود که دارایی‌های رمزارزی به قوانین مالی و قانونی نیاز دارند.

الیتاش که اخیراً میزبان جلسه‌ای با نمایندگان اکوسیستم کریپتو ترکیه در TBMM بود، تأکید کرد که دور ماندن از دنیای مجازی غیرممکن است. او افزود: “من معتقدم که جلسات مبتنی بر متاورس به سرعت بهبود می‌یابند و به بخشی اساسی از زندگی ما تبدیل می‌شود.”

همچنین انتظار می‌رود الیتاش روز پنجشنبه با بایننس ترکیه دیدار کند. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بایننس ترکیه پس از ناکامی در بازرسی برای نظارت بر رعایت قانون مبارزه با پولشویی، ۸ میلیون لیر ترکیه (حدود ۶۰۰،۰۰۰ دلار) جریمه شد.

ایلری گفت: از آنجایی که فناوری بلاک چین مالکیت دیجیتالی را ممکن کرده است، ترکیه تلاش‌های خود در متاورس را سرعت بخشیده است. او با مشاهده متاورس به عنوان یک حوزه نوپا و در عین حال به سرعت در حال توسعه، پیش بینی کرد که می‌تواند در آینده بر بسیاری از صنایع تأثیر بگذارد.

ایلری خاطرنشان کرد که متاورس راه را برای توسعه در واقعیت مجازی، مدیریت محصول و مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه باز کرده است و افزود که AKP می‌خواهد مسیر را برای یک اکوسیستم فراجهانی هموار کند.

ایلری گفت کرد که پیشرفت‌های دیجیتال و فناوری، جنبه‌های قانونی، اقتصادی و اجتماعی دارند. او افزود که حزب عدالت و توسعه در تلاش است تا سیاست‌هایی را در مورد دارایی‌های رمزارزی و رسانه‌های اجتماعی برای محافظت از شهروندان و در عین حال توانمندسازی قابلیت‌های نوآوری ترکیه توسعه دهد.

در حالی که دولت ترکیه مشتاق استفاده از فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال بانک مرکزی است، اما رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdoğan)، رئیس جمهور ترکیه به دلیل موضع سختگیرانه خود در برابر ارزهای دیجیتال شناخته شده است. سال گذشته در یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی، او به کریپتو “اعلان جنگ” داد و گفت: “ما مطلقاً قصد پذیرش ارزهای دیجیتال را نداریم.”

لاین پلتفرم معاملاتی NFT را به متاورس می‌آورد

موضوع متاورس همچنان در حال پیشرفت می‌باشد.در پی آن امروز (۱۹ ژانویه )،(29 دی)،لاین()LINE ششمین کنفرانس سالانه توسعه دهندگان تایوانی “LINE TAIWAN TECHPULSE 2022” را به صورت آنلاین برگزار می‌کند و به طور رسمی اعلام می‌کند که اکوسیستم LINE در سال ۲۰۲۲ وارد عرصه متاورس می‌شود و NFT های متاورس را در اختیار عموم قرار می‌دهد. پیش بینی می‌شود طرح توسعه و موج اول خدمات آنلاین پلتفرم معاملاتی «DOSI» در سه ماهه اول سال جاری(زمستان ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) راه اندازی شود.

پس از انتشار پلتفرم بازارNFT در ژاپن در ژوئن سال گذشته(خرداد 1400)، LINE رسماً اعلام کرد که پلتفرم DOSI ایجاد شده توسط بلاکچین و زیرمجموعه NFT لاین نکست (LINE NEXT) از ۸ زبان پشتیبانی می‌کند و در سه ماهه اول در ۱۸۰ کشور در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.ریشه شناسی نام DOSI از کلمه کره ای “شهر” گرفته شده است که نماد این است که سازندگان، شرکت‌ها و طرفداران در سراسر جهان می‌توانند به تنهایی یک حلقه اقتصادی مجازی در پلتفرم DOSI ایجاد کنند.

علاوه بر این، شرکت‌ها و سازندگان بین‌المللی نیز می‌توانند به راحتی فروشگاه‌های برند NFT و جوامع جهانی را بر روی این پلتفرم ایجاد کنند و می‌توانند پروژه‌های پشتیبانی از تولید NFT و بازاریابی جهانی را دریافت کنند. علاوه بر این، از طریق کیف پول اختصاصی NFT، کاربران عادی می‌توانند از کارت‌های اعتباری، پرداخت‌های دیجیتال یا ارزهای دیجیتال مختلف مانند اتریوم، بیت کوین و چین لینک برای انجام تراکنش‌ها و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی استفاده کنند.

سه سرویس اصلی مورد انتظار که در موج اول پلتفرم DOSI راه‌اندازی می‌شوند عبارتند از: فروشگاه DOSI، کیف پول DOSI و پشتیبانی DOSI. در میان آنها، فروشگاه DOSI به برندهای شرکتی الگوها یا APIهایی ارائه می‌دهد تا به سرعت بازار نام تجاری NFT خود را ایجاد کنند. کیف پول DOSI با پلتفرم انجمن یکپارچه شده است و کاربران می‌توانند از آن برای شرکت در فعالیت‌های مختلف متاورس استفاده کنند. همچنین در سه ماهه اول، پرداخت کارت اعتباری در اولویت قرار خواهد گرفت. پشتیبانی DOSI توسط تیم‌های فنی و بازاریابی LINE پشتیبانی می‌شود و خدمات فنی و محصولی را برای صاحبان مشاغل ارائه می‌کند تا در برنامه‌ریزی و عملکرد فروشگاه‌های NFT کمک کند.

لیکوئید شدن ۲۱۹ میلیون قرارداد آتی در پی اصلاح بازار ارزهای دیجیتال

طبق داده‌های ارائه‌شده از سوی کوین‌گلس (Coinglass)، در ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۲۱۹ میلیون دلار از قراردادهای معاملات آتی بازار ارزهای دیجیتال لیکوئید شده است که بیش از ۶۶ میلیون دلار آن مربوط به چند ساعت اخیر است. این داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۵۶ میلیون دلار از معاملات لیکوئید شده، مربوط به پوزیشن‌های بیت کوین بوده است.

همچنین بزرگ‌ترین سفارش منحل‌شده نیز در بای‌بیت رخ داده که در آن یک پوزیشن ۷.۹۱ میلیون دلاری اتریوم لیکوئید شده است. گفتنی است که در نتیجه کاهش قیمت بیت کوین، بازار آلت کوین‌ها هم متحمل زیان شد و در طول شبانه روز گذشته موقعیت‌های ۸۴,۶۷۶ معامله‌گر لیکوئید شد.

گفتنی است که بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه تا ۱.۹۴ تریلیون دلار هم رسید، اما در زمان نگارش این خبر دوباره از سطح ۲ تریلیون دلاری عبور کرده و به ۲.۰۹ تریلیون دلار رسیده است.

از ابتدای دسامبر تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد توکن شیبا اینو سوزانده شده است

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط حساب توییتری worldofao، از اول دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد توکن شیبا اینو را از گردش خارج کرده‌اند. شرکت بیگر اینترتینمنت (Bigger Entertainment) که به‌طور طور منظم در حال سوزاندن شیبا اینو است، اعلام کرده که از اول دسامبر تاکنون ۲,۵۷۶,۳۲۶,۳۹۴ شیبا اینو به یک کیف پول مرده ارسال شده که ارزشی در حدود ۷۱,۴۴۱ دلار داشته است. همچنین روزانه به‌طور متوسط ۵۴,۸۱۵,۴۵۵ توکن توسط جامعه این میم کوین از گردش خارج شده است. گفتنی است که از روز ۱۰ تا ۱۶ ژانویه بیش از ۴۲۸ میلیون توکن سوزانده شده است.

واریز و برداشت بیت کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود در چند ماه گذشته رسیده است

آن‌طور که از داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود پیداست، تعداد درخواست‌های برداشت بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال، به پایین‌ترین سطح خود در ۳ ماه گذشته رسیده است. این در حالی است که تعداد در خواست‌های واریز بیت کوین به صرافی‌های متمرکز هم به کف ۶ ماهه خود رسیده که نشان‌دهنده فعالیت اندک معامله‌گران است. میانگین متحرک ۷ روزه تعداد تراکنش‌های واریز بیت کوین به صرافی‌ها به ۲,۱۴۹ و میانگین متحرک ۷ روزه تعداد تراکنش‌های برداشت به ۱,۶۷۲ مورد رسیده است.

مقام ارشد اتحادیه اروپا: باید استخراج ارزهای دیجیتال متبنی بر اثبات کار را ممنوع کرد

اِریک تِدین، نایب‌رئیس سازمان بورس اروپا، خواستار ممنوعیت کامل استخراج ارزهای دیجیتال، به‌خصوص بیت کوین شده است و نسبت به افزایش اختصاص انرژی‌های تجدیدپذیر به صنعت استخراج، هشدار داده است. او گفته استخراج بیت کوین به یک مسئله ملی برای کشور مادری او، یعنی سوئد تبدیل شده است و ماینرها خطری جدی برای تغییرات آب‌وهوایی هستند. تدین همچنین گفته است ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار باید سازوکار خود را تغییر دهند و نیاز است بلاک چین‌ها به‌سمت مدل اثبات سهام بروند که برق کمتری هم مصرف می‌کند.

اوپرا یک مرورگر ویژه وب ۳.۰ عرضه کرد

تیم توسعه‌دهنده مرورگر معروف اوپرا، از راه‌اندازی نسخه اولیه یک مرورگر جدید خبر داد. این مرورگر ویژه وب ۳.۰ طراحی شده است و هدف آن بهینه‌کردن تجربه کاربری از برنامه‌های غیرمتمرکز، بازی‌های بلاک چینی و پلتفرم‌های متاورس است. مرورگر جدید اوپرا برای کاربران ویندوز، مکینتاش و اندروید ارائه شده است. از دیگر قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به مسدودکننده تبلیغات و وی‌پی‌ان داخلی برنامه که نیازی به ورود با اکانت شخصی ندارد، اشاره کرد. مرورگر جدید یک کیف پول ارز دیجیتال داخلی هم دارد.

بزرگترین بانک آمریکا: سولانا در بازار NFT از اتریوم سبقت می‌گیرد

طبق گفته تحلیل‌گران جی‌پی مورگان (JPMorgan)، بزرگترین بانک آمریکا، کارمزد زیاد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم باعث شده است معامله‌گران NFTها، از بلاک چین‌های دیگری استفاده کنند. در سال ۲۰۲۱، سهم اتریوم از معاملات NFTها از ۹۵ درصد به ۸۰ درصد کاهش یافت و سولانا توانست بخش زیادی از آن را به‌دست بیاورد. به همین خاطر کارشناسان می‌گویند که اگر اتریوم نتواند خودش را به وضعیت مقیاس‌پذیری شبکه‌هایی مثل سولانا برساند، احتمال این وجود دارد که جایگاه اول را در بازار NFT از دست بدهد.

نقشه بازار رمز ارزها

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست نداد

کد خبر 550066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.