افزایش ۳۰ درصدی بودجه آتش‌نشانی اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بودجه این سازمان نزدیک به ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان، اظهار کرد: آتش‌نشانان شهید راهی را رفته‌اند که همان راه ائمه و شهدا بوده است. آرزو می‌کنم که همه آتش‌نشانان در صحت و سلامت کامل عملیات‌ها را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در راه ایمنی همیشه در کنار سایر نیروهای امدادی ایستاده‌اند، افزود: سازمان آتش‌نشانی، یک سازمان خدماتی است و درآمدهای محدودی دارد از این رو در برنامه و بودجه سال آینده ردیفی دیده شده که مناطق شهرداری اهواز نسبت به بهای خدمات ۱۰ و ۱۵ درصد برای تجهیز ناوگان آتش‌نشانی به حساب سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی واریز می‌کنند و امکان استفاده آن در جای دیگر وجود ندارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اضافه کرد: با توجه به شناختی که شهردار این شهر در حوزه خدمات ایمنی داشته است، توانستیم این موضوع را مصوب و در بودجه قرار دهیم که این اتفاق در نوع خود یک شروع خوب و بی‌نظیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۱ تمام تلاش ما این است که تجهیزات انفرادی و خودرویی آتش‌نشانی را افزایش داده و اولویت را به خرید نردبان بلند، آموزش و پیشگیری قرار دهیم تا بتوانیم علاوه بر افزایش سطح ایمنی شهر، میزان آگاهی شهروندان را نسبت به تکالیف خود ارتقا داده و از آمار حوادث بکاهیم.

قنبری ادامه داد: با توجه نوسانات ارزی و اینکه تجهیزات ما خرید ارزی خواهند بود، بودجه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نزدیک ۳۰ درصد نسبت به بودجه سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از بهای خدمات در ساخت و سازها مبلغ قابل توجهی خواهد بود و اگر این امر محقق شود در نوع خود کار بزرگی خواهد بود؛ به طوری که می‌توانیم برخلاف چندسال گذشته که تجهیزی صورت نگرفته است، اکنون سازمان آتش‌نشانی و ناوگان آن را تجهیز کنیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: از منابع درآمدی دیگر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، آموزش به کارکنان ادارات است که از دو سال گذشته آغاز شده است. همچنین بازدید ادواری از اماکن پرخطر، شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی و تعمیرگاه آتش‌نشانی را در برنامه داریم.

کد خبر 549981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.