دانشگاه و زیرساخت فرهنگ و مدارس کاشان، مدیون مردم است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فعالیت خیران مدرسه ساز کاشان را در سراسر کشور، کم نظیر دانست و گفت: اگر بگوییم دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی آن و زیرساخت فرهنگ و مدارس منطقه، مدیون و مرهون مردم است، اغراق نگفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شامگاه امشب _ چهارشنبه ۲۹ دی ماه _ در آئین افتتاح پروژه‌های خیرساز کاشان، اظهار کرد: تردیدی نیست که زیرساخت یک جامعه آموزش و پرورش است و توسعه نیروی انسانی باید در این فضا شکل پیدا کند بنابراین سرمایه‌گذاری در این عرصه، بهینه، به جا و در خور است.

وی آموزش و پرورش را زیرساخت فکری جامعه دانست و افزود: از دیرباز همه بر این باور بودند که اگر بناست ساختار فکری جامعه درست مهندسی شود، باید از دوران کودکی، دبستان و دبیرستان سرمایه‌گذاری شود، ما در کشور ستاد انقلاب فرهنگی و شورای انقلاب فرهنگی را به درستی انتخاب نکرده‌ایم و نتیجه درستی هم عایدمان نشد.

دانشگاه فرهنگیان شکل گرفته با تفکر خیران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، این شهر را مفتخر به انجام درست رسالت فرهنگی خود در تاریخ انقلاب اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان که جزو اماکن مهم کشور به شمار می‌رود، به خاطر تفکر یک خیر شکل گرفته است اما مشکلی که وجود دارد این است که هنوز نتوانسته‌ایم در جامعه برای دانشگاه فرهنگیان مشخص کنیم که سرپرست این دانشگاه کیست؟

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش این بخش را از بدنه خود جدا کرد وزارت علوم این بخش را هنوز به رسمیت نشناخته و پس از متلاشی شدن این مرکز که امید رهبر معظم انقلاب است به ویژه دانشکده‌های تربیت دبیر فنی، دچار فروریزی در راستای تربیت معلمان کارآمد در جامعه شده‌ایم و دوستان ما برای یافتن امکانات فیزیکی و متافیزیکی در سرگردانی به سر می‌بردند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: اگر کاشان این افتخار را دارد که بهترین فضا برای این دانشگاه به چشم می‌آید، به دلیل افق‌های بلند اندیشه یک خیر است که حتی قبر خود را در یکی از تالارهای این مجموعه طراحی کرد همانگونه که آیت الله مرعشی نجفی در تالار ورودی کتابخانه گرانسنگ خود و آیت الله مکارم در تالار ورودی حوزه علمیه، قبر خود را طراحی کرده‌اند.

فعالیت خیران مدرسه ساز کاشان را در کل کشور بی‌نظیر است

وی فعالیت خیران مدرسه‌ساز کاشان را در کل کشور و همه مراکز استان‌ها بی‌نظیر دانست و گفت: اگر بگوییم دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی آن و زیرساخت فرهنگ و مدارس منطقه، مدیون و مرهون تلاش و نگاه خیرانه مردم است، اغراق نگفته‌ایم، چرا که آنها مردمی هستند که در اوج سختی اقتصادی و تعطیلی کار، در دوران کرونا دست رئیس خیران مدرسه ساز را باز می‌گذارند و ۴۲۰ میلیارد برای ساخت و ساز مدرسه، بودجه در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، مردم کاشان را مستحق تجلیل خواند و افزود: به نمایندگی از بالاترین مقام معنوی نظام و سکان دار انقلاب مقام معظم رهبری از این مردم تشکر می‌کنم البته بخشی از سرمایه به دلیل حسن اعتماد به رئیس مجمع خیران مدرسه ساز تأمین شده که آن هم سرمایه گران بهایی است.

کد خبر 549967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.