عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ دی‌ماه

در این بسته خبری از تخصیص صددرصدی اعتبار مترو اسلامشهر تا برآورد تحقق بودجه شهرداری سمنان تا ۷۰ درصد و فعالیت حمل و نقل عمومی سنندج در روزهای برفی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

آغاز لکه‌گیری و روکش ۵۰ خیابان آبادان

محمد حسن حیاتی، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری آبادان به آغاز عملیات لکه‌گیری معابر شهری در آبادان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ خیایان در آبادان که نیاز به روکش آسفالت و لکه گیری دارند شناسایی شده‌اند.

برآورد تحقق بودجه شهرداری سمنان تا ۷۰ درصد

سید علی مرتضی نژاد، شهردار سمنان با بیان اینکه چشم‌انداز میزان تحقق بودجه این نهاد تا پایان سال ۱۴۰۰ تا میزان ۷۰ درصد پیش‌بینی می‌شود، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان پاییز ۴۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سمنان محقق شد و تا پایان سال با افزایش پرداختی‌های عوارض توسط شهروندان و دیگر فعالیت‌های درآمدی، امید است این میزان به ۷۰ درصد بودجه برسد.

برف‌روبی معابر شهری زنجان توسط عوامل شهرداری

با بارش سنگین برف در روزهای اخیر در زنجان، نیروهای زحمت‌کش شهرداری اقدام به برف‌روبی و پاک‌سازی معابر این شهر کردند.

اجرای بیش از ۶۸۰ متر جدول‌گذاری در ناحیه مهدیه قزوین

محمدابراهیم عصارزاده، مدیر شهرداری منطقه سه قزوین گفت: آذر ماه امسال با هدف هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در فصول بارشی بیش از ۶۸۰ متر طول جدول‌گذاری در ناحیه مهدیه انجام شد.

تخصیص صددرصدی اعتبار مترو اسلامشهر

محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر با تاکید بر لزوم افزایش و تأمین منابع مالی دولت در بودجه ۱۴۰۱ به مترو اسلامشهر، تصریح کرد: در لایحه دولت برای پروژه مترو اسلامشهر در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته بود که به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال جاری هم در لایحه دولت که تقدیم مجلس شده ۱۰۰ میلیارد به مترو اسلامشهر تخصیص یافته که این میزان اعتبار می‌تواند با مساعدت نمایندگان افزایش پیدا کند.

ذبح بیش از ۳۷ هزار رأس دام در کشتارگاه صنعتی کاشان

حمیدرضا دهقانی، مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان گفت: در سه ماهه سوم سال جاری بیش از ۳۷ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی دام شهرداری این شهر، ذبح شرعی شده است.

جابجایی شهروندان سنندج با ۴۴۸ دستگاه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

سامان سعیدی، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با بیان اینکه از صبح برفی امروز تمهیدات لازم در خصوص جابجایی شهروندان صورت گرفت گفت: از ساعت‌های اولیه صبح امروز ۴۰۰ دستگاه تاکسی، ۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۷ دستگاه مینی‌بوس در حال جابجایی شهروندان هستند.

فضاسازی خرمشهر به مناسب روز مادر

شهرداری خرمشهر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا "س" و روز مادر اقدام به فضاسازی و نصب بنر و پوستر در سطح شهر کرد.

جمع‌آوری ۵۰ قلاده سگ در فریدون‌شهر

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر گفت: ۵۰ قلاده سگ زنده‌گیری شدند و به مرکز نگهداری از حیوانات در اصفهان ارسال شد.

کد خبر 549925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.