شهرهای برنده چالش جهانی شهرداران اعلام شد

روز گذشته، بنیاد بلومبرگ فیلانتروپی، ۱۵ شهر برنده چالش جهانی شهرداران را اعلام کرد؛ هر یک از این شهرها در تدوین برنامه‌های نوآورانه و جاه‌طلبانه برای مقابله با انبوه بحران‌های ناشی از همه‌گیری COVID-19 نمونه تلقی می‌شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این چالش ۶۳۱ شهر متقاضی وجود داشت که از میان آنها ۱۵ شهر (از ۶ قاره و با مجموع ۳۰ میلیون نفر ساکن) توسط هیئت داوران انتخاب شدند که در میان آن‌ها، دو شهر در اتحادیه اروپا قرار دارد: ویلنیوس (لیتوانی) و روتردام (هلند).

در اوج همه‌گیری، مسئولان شهر روتردام برای خود سوالی مطرح کردند: چگونه برای پروژه‌های اجتماعی بدون وابستگی به یارانه، هزینه کنیم؟

در پاسخ به این پرسش پلت فرم Rikx ایجاد شد که به کارآفرینان اجتماعی امکان می‌دهد پروژه‌های خود را جایی منتشر کنند که سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند همه آن‌ها را ببینند. نکته جالب این است که این پلتفرم فرصتی را نیز به شرکت‌ها می‌دهد تا نگرانی‌های اجتماعی خود را نشان دهند.

احمد ابوطالب، شهردار روتردام در این رابطه گفت: "خوشحالم که بلومبرگ روتردام را به عنوان یکی از بهترین ۱۵ شهر نوآور در جهان انتخاب کرده است و پتانسیل Rikx را برای توسعه بیشتر تشخیص داده است. ما در مسیر درستی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی در شهرهایمان هستیم. داشتن شغل بسیار مهم است و به همین علت همراه با کارآفرینان شهرمان، می‌توانیم تفاوت ایجاد کنیم و با حمایت بلومبرگ، من متقاعد شده‌ام که Rikx می‌تواند به نتایج اجتماعی مهمی در روتردام و خارج از آن دست یابد."

شهرهای برنده چالش جهانی شهرداران اعلام شد

ویلنیوس در حال سازماندهی مجدد سیستم آموزشی خود است تا با ایجاد ابتکار "ویلنیوس؛ مدرسه‌ای باز"، این سیستم را با اقتصاد آینده انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر کند. هدف این تغییر، رسیدگی به کمبود مهارت‌های دیجیتالی معلمان، مدارس دولتی شلوغ و سیستم‌های آموزشی منسوخ است. «مدرسه باز» مرزهای زمان و نحوه ارائه آموزش را تغییر می‌دهد و آن را از بافت کلاس درس خارج می‌کند.

شهردار ویلنیوس قول داده است که از جایزه یک میلیون دلاری برای گسترش این مفهوم و استفاده از مزایای سیستم عامل‌های دیجیتال مانند Netflix و Airbnb بهره ببرد.

هر یک از شهرهای برنده یک میلیون دلار و سه سال پشتیبانی دانش فنی کارشناسان برای پیاده‌سازی و بهبود ایده برنده خود را دریافت می‌کنند.

۱۳ برنده دیگر چالش اخیر جهانی، شهرداران امان اردن، بوگوتا کلمبیا، بوتوان فیلیپین، فری تاون سیرالئون، هرموسیلو مکزیک، استانبول ترکیه، کیگالی رواندا، کوماسی غنا، پترسون نیوجرسی ایالات متحده، فینیکس آریزونا ایالات متحده؛ روچستر مینه سوتاایالات متحده، رورکلا هند و ولینگتون نیوزلند بود.

کد خبر 549902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.