افزایش مسیر دوچرخه‌سواری تا ۳۵ کیلومتر در اراک

شهردار اراک گفت: در چند سال اخیر ۳۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری احداث شده است و اجرای سه کیلومتر دیگر در پارک لاله واقع در بلوار قدس در دست اجرا است و تا پایان سال‌ جاری نیز این مسیر به ۳۵ کیلومتر می‌رسد.

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تلاش شهرداری اراک برای کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: شهرداری اراک در طول سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای حل مشکل آلودگی هوا انجام داده که اجرای پروژه‌هایی مانند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بخش اتوبوس‌های شهری و گازسوز کردن آنها، پردیس خودرویی، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، پارکینگ‌های طبقاتی، مسیر دوچرخه سواری و همچنین مطالعات دقیق طرح BRT در اراک از جمله این اقدامات بوده است.

وی در خصوص احداث مسیر دوچرخه سواری در شهر اراک، تصریح کرد: در چند سال اخیر ۳۲ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری احداث شده و اجرای سه کیلومتر دیگر در پارک لاله واقع در بلوار قدس در دست اجرا است و تا پایان سال جاری نیز این مسیر به ۳۵ کیلومتر می‌رسد. همچنین اجرای ۹ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری صنایع شهر اراک نیز در دستور کار قرار دارد که در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار اراک با اشاره به سرانه ۲۶.۸۲ مترمربعی فضای سبز شهر اراک به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۰، افزود: فضای سبز و درختان ریه‌های تنفسی و اکسیژن‌ساز برای شهر به‌شمار می‌روند، بنابراین مجموعه شهرداری اراک اجرای ۵۶۰ هکتار کمربند سبز و نیز جوان‌سازی جنگل‌های شهر اراک را در اولویت اقدامات و دستور کاری خود قرار داده و در سال‌جاری اجرای ۲۰ هکتار فضای سبز در کمربند سبز شهر (از منبع آب تا گردنه سیبک)، درختکاری پردیس کوهستان واقع در کوی امام علی (ع)، توسعه منطقه ۲۲۸ هکتاری جنگل‌کاری چقا برای جلوگیری از ورود ریزگردهای کویر میقان به شهر انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرداری اراک در احداث و توسعه فضای سبز شهری از گونه‌های گیاهی مقاوم به آب و هوای شهر اراک استفاده می‌کند.

کریمی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل عمومی ۲۲۷۶ تاکسی دوگانه‌سوز، ۱۲۰۴ خودروی سواری در قالب تاکسی‌سرویس، ۸۸۱ خودروی تاکسی ویژه و همچنین ۱۵۳ خودروی ون در اراک مشغول خدمت به مردم است، خاطر نشان کرد: در این شهر ۱۶۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که نیمی از آن معادل ۸۰ دستگاه فعال است و اخیراً با مصوبه شورای اسلامی شهر خرید چند دستگاه اتوبوس و میدل باس در دستور کار شهرداری قرار دارد و تا پایان سال جاری، این مصوبه عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 549859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.