بودجه ۱۳۰۰ میلیارد ریالی شهرداری فولادشهر به شورای‌شهر تقدیم شد

شهردار فولادشهر گفت: کل بودجه سال آینده شهرداری فولادشهر یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که افزایش ۳۱ درصدی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ دارد و از این میزان ۵۸ درصد جاری و ۴۲ درصد عمرانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ایزدی امروز _چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه_ در نشست تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فولادشهر با اشاره به اهمیت بودجه‌ریزی در مدیریت شهری، اظهار کرد: کیفیت و ساختار بودجه و انطباق آن با ساختار فعالیت‌های مدیریت شهری و توجه ویژه به پتانسیل‌ها و محدودیت‌ها در نظام نوین بودجه‌ریزی شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: شهرداری فولادشهر در دوره ششم، نخستین بودجه دوره چهارساله خود را با توجه ویژه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام، افزایش اعتماد عمومی و ارتقای مشارکت شهروندی، توسعه عدالت شهری، افزایش مشارکت بخش خصوصی در انجام پروژه‌های شهری و افزایش سهم درآمدهای پایدار تدوین و تقدیم شورای اسلامی کرد.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند تصمیمات مسئولان همراه با پیوست رعایت عدالت باشد، تصریح کرد: کارشناسان شهرداری فولادشهر در تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری با پایش نیازهای شهری و برگزاری جلسات کارشناسی به گونه‌ای عمل کردند که به نتایج دقیق‌تر و بهتری دست پیدا کرده تا از حیث توسعه یافتگی توسعه متوازنی را در همه محلات شهر شاهد باشیم و در نهایت رضایت‌مندی شهروندان در دل محلات افزایش یابد.

وی ادامه داد: قطعاً انجام پروژه‌های بزرگ ثمرات مختلفی را برای شهر به همراه دارد اما نمی‌خواهیم بودجه شهرداری فولادشهر تنها صرف چند پروژه بزرگ شود و به محلات توجهی نشود.

ایزدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فولادشهر را بودجه‌ای عملیاتی دانست و گفت: کل بودجه سال آینده شهرداری فولادشهر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۳۱ درصدی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ را دارد و از این میزان ۵۸ درصد جاری و ۴۲ درصد عمرانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی درآمدهای کوششی ۴۸ درصد از کل بودجه شهرداری فولادشهر را به خود اختصاص داده است از این‌رو به کدهای درآمدی و هزینه‌ای به منظور کسب درآمدهای پایدار و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسهیل درآمدها توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: شهرداری فولادشهر به دنبال تقویت سرمایه اجتماعی شهرداری است، ازاین‌رو در تلاش هستیم رابطه نظام مدیریت شهری و شهروندان را با پرداختن به مشکلات شهر، توجه به محرک‌های توسعه، شفاف‌سازی بیش از پیش در ارائه عملکرد شهرداری و تحقق شهرداری شیشه‌ای که از دیرباز مطرح بوده تسریع کنیم.

وی ادامه داد: قطعاً به هر میزان مشارکت‌های عمومی در شهر افزایش یابد، افق روشنی جهت توسعه همه جانبه شهر جدید فولادشهر و تحقق بودجه شهرداری باز خواهد شد.

کد خبر 549852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.