تغییر فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها/ ابلاغ مصوبات ۱۰گانه حمایت از بورس به مجلس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در دو نامه به معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت به ترتیب خواستار ابلاغ مصوبات ده‌گانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و تغییر فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عشقی با توجه به اهمیت حمایت نهادهای قانونی در مدیریت ریسک بازار و درخواست فعالان بازار سرمایه در دو نامه جداگانه به معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت دو موضوع مهم برای بازار سرمایه را پیگیری کرد.

وی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور با توجه به بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق خواستار ابلاغ مصوبات ده‌گانه حمایتی از بازار سرمایه شد.

در متن نامه عشقی به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور آمده است:

"جناب اقای دکتر مخبر

معاون اول محترم رئیس جمهور

احتراماً عطف به مصوبات مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ هیئت محترم وزیران در خصوص پیشنهادات ده‌گانه حمایت از بازار سرمایه در قانون بودجه ۱۴۰۱ که با پیگیری و مساعدت ریاست محترم جمهور و حضرتعالی و اعضای محترم اقتصادی دولت صورت پذیرفت و از آنجا که قانون بودجه ۱۴۰۱ در حال بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس است لیکن حسب اطلاعات مصوبات اساسی مذکور تاکنون به مجلس ابلاغ نشده است خواهشمند است دستور فرمائید تا هرچه سریع‌تر اطلاعات بودجه در راستای حمایت از بازار سرمایه به مجلس ارسال و پیگیری‌های لازم از طرف سازمان برنامه و بودجه جهت تصویب آن در مجلس شورای اسلامی انجام شود."

رئیس سازمان بورس در نامه‌ای دیگر با توجه به فرمول تعیین نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه ۱۴۰۱ خواستار تغییر این فرمول شد.

متن نامه عشقی خطاب به وزیر نفت به شرح زیر است:

"جناب آقای اوجی

وزیر محترم نفت

احتراماً پیرو مکاتبات قبلی در خصوص ایرادات فرمول تعیین قیمت گاز خوراک صنایع پتروشیمی به استحضار می‌رساند لحاظ قیمت گاز طبیعی در هاب‌های NBP انگلیسی و TTF هلند (که به دلیل هزینه‌های انتقال گاز از روسیه به شدت افزایش پیدا کرده است) در فرمول تعیین قیمت گاز خوراک واحدهای پتروشیمی باعث شده است که بر خلاف مفاد قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت، قیمت‌های تعیین شده برای صنایع داخلی به هیچ وجه بابت این بود و نه تنها باعث جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نمی‌شود بلکه به تدریج باعث خواهد شد زیان‌های سنگینی به صنایع مختلف و همچنین بازار سرمایه وارد شود.

به پیوست نامه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی مبنی بر لزوم اصلاح فرمول تعیین قیمت گاز خوراک شرکت‌های پتروشیمی و حذف آب‌های اروپایی ارسال شود. خواهشمند دستور فرمائید موضوع بررسی و با قید فوریت اعلام نظر شود."

کد خبر 549830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.