بیت‌کوین در آستانه سقوط

شاهد کاهش روزانه قیمت بیت‌کوین هستیم و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی به مرز ۴۰ هزار دلار برسد. درصورتی‌که حمایتی در این نقطه شاهد نباشیم، پیش‌بینی افت مجدد تا محدوده‌های پایین‌تر را برای این رمزارز داریم. «مایگ نوترگزا» تحلیل‌گر بازار کریپتو کارنسی نیز معتقد است که بازار همچنان می‌تواند نزولی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار و ۳۳۵ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۶۳ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۵۵ دلار و ۴۸ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۳۸ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۶ سنت.
  • XRP ریپل ۷۳ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۳ دلار و ۸۹ سنت.
  • SOL سولنا ۱۳۴ دلار و ۹۱ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۸۲ دلار و ۲ سنت.
  • Tera ترا ۷۶ دلار و ۴۴ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

بیت کوین در آستانه سقوط

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در آستانه سقوط

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

ارزش بازار بیت کوین: ۱.۹۶۵ تریلیون دلار

بیت کوین در آستانه سقوط

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین امروز: ۲۴ واحد

ترس معامله‌گران نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است. به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین در آستانه سقوط

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیل‌گران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهد، شاهد این عبارت خواهیم بود کهبه معنای طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیل‌گران تکنیکال درمورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بیت کوین در آستانه سقوط

دامیننس ۴ رمزارز براساس رتبه حجم بازار

بیت کوین در آستانه سقوط

  • دامیننس بیت کوین: ۳۹.۹۴ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۹۴ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۰ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۵۱ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیل‌گران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

قهرمان یواف‌سی با نیمی از جایزه مسابقات خود بیت کوین می‌خرد

فرانسیس نگانو (Francis Ngannou)، قهرمان مسابقات سنگین‌وزن یواف‌سی (UFC) اعلام کرده است که با نیمی از جایزه مسابقه بعدی خود، از طریق کش‌اَپ (Cash App) بیت کوین خواهد خرید. این مبارز فرانسوی‌کامرونی، در صورتی که در مسابقه روز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) برنده شود، مبلغ ۷۵۰٬۰۰ دلار جایزه دریافت می‌کند. نگانو گفت: «پس از انجام تحقیقات زیاد درمورد بیت کوین، واقعاً معتقد هستم که این ارز، پول آینده جهان است. بیت کوین ارزشمند و امن است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نابود کند.»

ماینرهای گرجستانی «قسم خوردند» که استخراج ارزهای دیجیتال را متوقف کنند

شیوع ویروس کرونا و سقوط صنعت گردشگری باعث شده است که بسیاری از ساکنان شهر سوانتی ((Svaneti در کشور گرجستان به استخراج ارزهای دیجیتال روی بیاورند. با شروع فصل سرما، این کشور در تأمین انرژی موردنیاز خود با مشکلات جدی مواجه شد است و اکثر مردم، ماینرها را مقصر اصلی این اتفاق می‌دانند.اخیراً ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد ماینرها حدود سه هفته پیش در کلیسایی جمع شدند تا قسم یاد کنند که استخراج ارزهای دیجیتال را کنار می‌گذارند.

هشدار مدیرعامل گلکسی دیجیتال درمورد نزولی بودن بازار ارزهای دیجیتال

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال در توییت اخیر خود هشداری نزولی در مورد ارزهای دیجیتال و شاخص نزدک کامپوزیت در بازار سهام آمریکا صادر کرده است. به‌عقیده او، تا زمانی که نرخ بهره و قیمت اوراق قرضه بالاتر بروند، بازار ارزهای دیجیتال و این شاخص بازار سهام همچنان تحت فشار خواهند بود. بیت کوین، پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال امروز شاهد ریزش تا محدوده ۴۱,۶۵۰ دلاری بوده و با ریزش ۱.۷ درصدی شاخص S&P ۵۰۰ و ۱.۶ درصدی داوجونز همراه شده است.

سرمایه‌گذاری ۴۳۲ میلیون دلاری شرکت Blossom اروپا در فینتک و رمزارزها

براساس گزارش بلومبرگ که روز سه‌شنبه منتشر شد، شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Blossom Capital مستقر در لندن، ۴۳۲ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های فناوری مرحله اولیه در اروپا، از جمله رمزارزها، جمع‌آوری کرده است.

براساس این گزارش، این شرکت یک سوم بودجه را برای سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو در نظر گرفته است. اوفلیا براون، بنیان‌گذار آن گفت: فقط به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزارزی نیستیم، بلکه به سهام در شرکت‌هایی که در مراحل اولیه توسعه زیرساخت رمزارزها هستند نیز چشم دوخته‌ایم. یکی از قابل توجه‌ترین سرمایه‌گذاری‌های Blossom Capital در حوزه رمزارزها، شرکت زیرساخت پرداخت Moonpay است. در ماه نوامبر (آذر)، مون پی ۵۵۵ میلیون دلار به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار جذب کرده است. این دور سرمایه‌گذاری توسط Coatue و Tiger Global با مشارکت Blossom Capital، Paradigm، NEA و Thrive هدایت شده است.

Blossom همچنین براساس وب‌سایت خود، در پلتفرم مقیاس‌بندی ویدئویی api.video، شرکت اتوماسیون Aurelia و پورتال پرداخت Checkout.com نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

صرافی کوینکس بیبی دوج‌کوین را به بازار خود اضافه کرد

صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx)، ساعاتی پیش اعلام کرد که بیبی دوج‌کوین را به بازار خود اضافه کرده است. در حال حاضر واریز و برداشت برای توکن بیبی دوج کوین در کوینکس فعال شده است. این میم کوین اخیراً فراگیر شده و تعداد آدرس‌های آن به‌سرعت در حال افزایش است. براساس آخرین آمار، تا ۱۷ ژانویه (۲۳ دی)، تعداد آدرس‌های بیبی دوج‌کوین ۱٬۲۶۰٬۴۰۱ مورد گزارش شده؛ رقمی که از آدرس‌های شیبا اینو و فلوکی اینو بیشتر است.

صرافی بیتمکس می‌خواهد یک بانک ۲۶۸ ساله آلمانی را بخرد

صرافی بیتمکس (BitMEX) قصد دارد بنک آلمانی بنکهوس فون درهایت (Bankhaus von der Heydt) را که ۲۶۸ سال قدمت دارد خریداری کند، اما این خرید منوط به تأیید قانون‌گذاران آلمانی است. این صرافی روز سه‌شنبه اعلام کرد که با مالک کنونی این بانک به توافق رسیده و قرارداد خرید را امضا کرده است. با این حال، تأیید خرید بستگی به اداره نظارت مالی آلمان دارد و ممکن است به خاطر کلاه‌برداری اخیر یک شرکت تکنولوژی مالی در این کشور، ممکن است بیتمکس به این راحتی‌ها نتواند تأییدیه این نهاد نظارتی را دریافت کند

بیش از ۲۰ میلیون چینی از یوان دیجیتال استفاده می‌کنند

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده از رسانه‌های چینی، اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر برنامه یوان دیجیتال چین را دانلود کرده‌اند و از آن استفاده می‌کنند. طبق این داده‌ها که از تلفن‌های همراه هوشمندی مانند شیائومی، هواوی، اوپو و سایر برندها جمع‌آوری شده است، بیش از ۲۰ میلیون نفر تاکنون این برنامه را دانلود کرده‌اند و در ۱۰ روز گذشته میزان دانلود رشد چشمگیری داشته است. امتیاز اپلیکیشن یوان دیجیتال که متعلق به بانک مرکزی چین است، در فروشگاه‌های معتبری مانند اپ استور اپل به ۴.۵ از ۵ رسیده است. با این حال، اپ استور از افشای رقم دقیق تعداد دانلودها خودداری کرده و ممکن است تعداد کاربران بسیار بالاتر از این ارقام باشد. این در حالی است که تنها افرادی که در ۱۰ منطقه آزمایشی منتخب دولت چین حضور فیزیکی داشته باشند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

صرافی بیت‌هامب، یک بازار خریدوفروش NFT راه‌اندازی می‌کند

صرافی کره‌ای بیت هامب (Bithumb) در حال توسعه یک بازار خریدوفروش NFT با همکاری «یک شرکت بزرگ» ناشناس است. شایعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ال‌جی سی‌ان‌اس (LG CNS)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «LG»، در حال همکاری با بیت‌هامب است تا این بازار NFT را در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کنند. هیو بائک یانگ، مدیرعامل این صرافی کره‌ای، در مصاحبه‌ای در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تأیید کرد که در حال توسعه یک بازار NFT است تا بتوانند با دو صرافی دیگر این کشور رقابت کنند. در حال حاضر رقابت شدیدی بین صرافی بیت هامب، کوربیت (Korbit) و آپ‌بیت (Upbit) وجود دارد و بیت هامب در رتبه دوم از نظر حجم معاملات قرار گرفته است.

نقشه بازار رمزارزها

بیت کوین در آستانه سقوط

کد خبر 549823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.