هدف‌گذاری ایجاد ۵۶۰ هکتار کمربند سبز در اراک

شهردار اراک گفت: ایجاد ۵۶۰ هکتار کمربند سبز اراک و جوان‌سازی جنگل‌های موجود در دستور کار مدیریت شهری این شهر قرار دارد.

به گزارش ایمنا، علیرضا کریمی اظهار کرد: ایجاد کمربند سبز برای کلانشهر آلوده اراک یک ضرورت است و همه تلاش‌ها در این خصوص به کار گرفته شده است.

وی افزود: امسال اجرای ۲۰ هکتار فضای سبز در کمربند سبز شهر، از منبع آب تا گردنه سیبک، درختکاری پردیس کوهستان واقع در کوی امام علی (ع)، توسعه منطقه ۲۲۸ هکتاری جنگل کاری چقا برای جلوگیری از ورود ریزگردهای کویر میقان انجام شده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: شهرداری اراک در طول سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای کمک به رفع مشکل آلودگی هوا انجام داده است و برنامه‌های مختلفی نیز در دست اجرا دارد.

وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بخش اتوبوس‌های شهری و گازسوز کردن آنها، ساخت پردیس خودرویی، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح، پارکینگ‌های طبقاتی، استقرار مسیر دوچرخه‌سواری و همچنین مطالعات دقیق طرح BRT در اراک از جمله اقدامات صورت گرفته است.

کریمی با تاکید بر اینکه توسعه مسیر دوچرخه‌سواری و ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری در اراک از دیگر ضروریات است، گفت: طی چند سال اخیر ۳۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اراک ایجاد شده و اجرای سه کیلومتر دیگر در پارک لاله واقع در بلوار قدس در دست اجرا است که با تحقق آن مسیر دوچرخه‌سواری این شهر تا پایان سال به ۳۵ کیلومتر می‌رسد.

وی گفت: اجرای ۹ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری صنایع شهر اراک نیز در دستور کار است که اجرای آن در سال آتی هدف‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 549809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.