راه‌اندازی ۱۱ ایستگاه هوشمند دوچرخه اشتراکی در مشهد

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد از راه‌اندازی ۱۱ ایستگاه سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی جدید به مناسبت هفته هوای پاک خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری مشهد، سیدجلال‌الدین حسینی‌واعظ اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا و ایجاد نشاط و شادابی و تندرستی در شهروندان، استفاده از دوچرخه در سفرهای شهری و در محدوده‌های پر ترافیک است؛ لذا توسعه شبکه و ایستگاه‌های سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی یکی از موضوع‌های مورد توجه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر ۵۶ ایستگاه با حدود ۳۰۰ دوچرخه نسل چهار در نقاط مختلف شهر فعال هستند، افزود: از این تعداد ۳۶ ایستگاه به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند و ۲۰ ایستگاه نیز از ساعت شش تا ۲۰ به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال شهروندان از سامانه هوشمند دوچرخه‌های اشتراکی و در راستای تسهیل دسترسی به ایستگاه‌ها ۱۱ ایستگاه جدید سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی همزمان با هفته هوای پاک راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: این ۱۱ ایستگاه در چهارراه استانداری، میدان هفت تیر، میدان دلاوران، تقاطع پیروزی-خاقانی، ابتدای بولوار شهید قانع، چهارراه دانشجو، تقاطع سیدرضی-معلم، تقاطع صادقی- ارشاد، سناباد ۶۰، پارکینگ آلتون و چهارراه شهید مدرس راه‌اندازی شده است که از این تعداد شش ایستگاه به صورت شبانه‌روزی و پنج ایستگاه از شش تا ۲۰ فعال خواهد بود و شهروندان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن شهر من، از این دوچرخه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 549756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.