پیروزی ایران و دیگر مدعیان برابر رقبا/ مصاف شاگردان فرناندز در روز دوم مقابل هند

رقابت‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا به میزبانی عربستان شب گذشته با برگزاری هشت دیدار در چهار گروه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستمین دوره هندبال قهرمانی آسیا در کشور عربستان برگزار می‌شود؛ این رقابت‌ها که از ۲۸ دی‌ماه تا ۱۱ بهمن‌ماه در دو شهر دمام و القطیف برگزار می‌شود روز گذشته با برگزاری بازی‌های کشورهای حاضر در گروه‌های یک تا چهارم استارت خورد و تمام تیم‌ها نخستین بازی‌هایشان را انجام دادند.

به‌جز ژاپن که دوره گذشته به مقام سوم رسیده بود اما از حضور در این مسابقات انصراف داد، ۱۶ کشور در عربستان حاضر هستند تا در چهار گروه برای کسب مقام قهرمانی رقابت کنند. در ادامه نتایج روز نخست را بر اساس گروه‌بندی‌ها بررسی می‌کنیم:

گروه A؛ پیروزی کره جنوبی و کویت

از ساعت ۱۲ روز گذشته به وقت محلی دو تیم کره‌جنوبی و سنگاپور در سالن فدراسیون هندبال شهر دمام نخستین دیدار رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا را برگزار کردند.
کره‌ای‌ها نیمه نخست و نیمه دوم را به‌ترتیب با نتایج عجیب ۲۱ بر شش و ۱۹ بر سه از سنگاپور برنده شدند.

در نهایت کره‌جنوبی، نایب قهرمان دوره گذشته در نخستین دیدار خود توانست با اختلاف زیاد و با نتیجه ۴۰ بر ۹ سنگاپور را قاطعانه از پیش‌رو بردارد. در دیگر دیدار این گروه دو تیم کویت و اردن از ساعت ۱۴ در سالن فدراسیون شهر دمام به‌مصاف یکدیگر رفتند. نیمه نخست این مسابقه با نتیجه ۱۹ بر ۱۴ به‌سود کویت به پایان رسید، کویتی‌ها در نیمه دوم اختلاف را بیشتر کردند و نتیجه ۲۳ بر ۱۶ برای آن‌ها به‌دست آمد. به این ترتیب کویت هم با نتیجه ۴۲ بر ۳۱، سه امتیاز دیدار نخست را کسب کرد و اردن هم شکست را پذیرفت.

 پیروزی ایران و دیگر مدعیان برابر رقبا/ مصاف شاگردان فرناندز در روز دوم مقابل هند


گروه B؛ ایران و برد قاطعانه برابر استرالیا

در حساس‌ترین گروه رقابت‌های قهرمانی آسیا، تیم‌ملی ایران و استرالیا نخستین دیدارشان را در این مسابقات انجام دادند، این بازی ساعت ۱۸ دیروز در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف کلید خورد. در نیمه نخست شاگردان فرناندز در تیم‌ملی ایران ۱۵ بر چهار مقابل استرالیا به برتری رسیدند و در نیمه دوم نیز این بازیکنان تیم‌ملی کشورمان بودند که ۱۷ بر شش استرالیا را در هم کوبیدند.

ایران در گام نخست با یک پیروزی بسیار خوب و با نتیجه ۳۲ بر ۱۰، استرالیا را شکست داد و به استقبال بازی بعدی می‌رود.

میزبان این دوره‌ها از رقابت‌ها یعنی عربستان آخرین بازی روز اول را در سالن اصلی این مسابقات در شهر دمام مقابل هندوستان انجام داد.

عربستانی‌ها که امید زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در این دوره‌ها از رقابت‌ها دارند در نیمه‌نخست با نتیجه ۲۶ بر ۱۴ به یک برتری خوب رسیدند. آن‌ها در نیمه دوم با فشارها و حملات سنگین ۲۸ بار دروازه هندوستان را باز کردند و هندی‌ها هم ۱۶ بار موفق به انجام این کار شدند.

نتیجه نهایی این دیدار ۵۴ بر ۳۰ به‌سود عربستان میزبان ثبت شد تا آن‌ها در اولین دیدارشان با قاطعیت پیروز شوند.

 پیروزی ایران و دیگر مدعیان برابر رقبا/ مصاف شاگردان فرناندز در روز دوم مقابل هند


گروه C؛ شروع خوب عراق و قطر

در یکی از زیباترین دیدارهای روز نخست، عراق و امارات از ساعت ۱۶ در سالن فدراسیون هندبال عربستان در شهر دمام با یکدیگر صف‌آرایی کردند. امارات نیمه اول را با اختلاف فقط یک گل، ۱۵ بر ۱۴ برنده به رختکن رفت‌؛ اما در ۳۰ دقیقه دوم این عراقی‌ها بودند که ۱۸ بر ۱۶ امارات را شکست دادند تا در نهایت با یک گل بیشتر، ۳۲ بر ۳۱ عراق برنده این جدال حساس و نزدیک باشد.

در بازی دوم این گروه که به‌صورت همزمان برگزار شد، تیم‌ملی قطر قهرمان دوره گذشته آسیا و عمان به استقبال یکدیگر رفتند، این دیدار در محل دوم این رقابت‌ها یعنی سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف برگزار شد.

قطری‌ها که مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند در نیمه اول با ۱۴ گل در مقابل هفت گل عمانی‌ها به یک پیروزی خوب رسیدند، عنابی‌پوشان آسیا، در ۳۰ دقیقه دوم ۱۷ بر هفت حریفشان را شکست دادند و در پایان قطر با نتیجه ۳۱ بر ۱۴ به برتری خوب در بازی نخست رسید.

 پیروزی ایران و دیگر مدعیان برابر رقبا/ مصاف شاگردان فرناندز در روز دوم مقابل هند


گروه D؛ پیروزی بحرین و ازبکستان

تیم‌های ازبکستان و هنگ‌کنگ دیگر آغازکنندگان رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا بودند که از ساعت ۱۲، به مصاف یکدیگر رفتند؛ دیداری که در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف برگزار شد.

در نیمه‌نخست این مسابقه هنگ‌کنگی‌ها بازی بهتری را به‌نمایش گذاشتند و با اختلاف چهار گل، ۱۶ بر ۱۲ ازبک‌ها را شکست دادند. اما در نیمه دوم ازبکستان با ارائه بازی بهتر موفق شد ۱۶ بر هشت از حریف پیشی بگیرد و در مجموع با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ پیروز این دیدار باشد.

دو تیم بحرین و ویتنام دیگر دیدار این گروه را از ساعت ۱۴ در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف انجام دادند. در این دیدار یک‌طرفه بحرین نیمه نخست را با برتری ۲۷ بر پنج پیروز شد و در نیمه‌دوم هم با اختلاف ۱۰ گله، ۱۹ بر ۹ ویتنام را ناکام گذاشت. این بازی با نتیجه‌نهایی ۴۶ بر ۱۴ به‌سود بحرینی‌ها به اتمام رسید.

 پیروزی ایران و دیگر مدعیان برابر رقبا/ مصاف شاگردان فرناندز در روز دوم مقابل هند

روز دوم مسابقات؛ تقابل شاگردان فرناندز و هند

پس از انجام دیدارهای نخست، امروز بازی‌های دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا در چهار گروه برگزار خواهد شد. از ساعت به وقت محلی ۱۲ سنگاپور و کویت در گروه اول و هنگ‌کنگ و ویتنام در گروه چهارم به‌مصاف یکدیگر می‌روند. ساعت ۱۴ دو تیم‌ملی عمان و امارات و همچنین عراق و قطر در گروه سوم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در گروه دوم و از ساعت ۱۶ به وقت محلی و ۱۵:۳۰ به وقت ایران، تیم‌ملی کشورمان در مقابل هندوستان و در گروه چهارم ازبکستان برابر بحرین صف‌آرایی خواهد کرد.

در آخرین دیدارهای روز نخست نیز، ساعت ۱۸، از گروه دوم تیم‌ملی عربستان برابر استرالیا می‌ایستد و تیم‌های ملی کره‌جنوبی و اردن از گروه اول به‌مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 549721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.