شورای شهر وین نیروگاه‌ خورشیدی راه‌اندازی می‌کند

عدم استفاده از اتوبوس‌های گازوئیلی در مادرید، تعویق تحویل درختان کریسمس در ونکوور،ارائه خدمات مشاوره رایگان در بارسلونا و تاسیس نیروگاه خورشیدی در وین، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت انرژی Wien Energie در اتریش در نظر دارد امسال به منظور توسعه انرژی‌های تجدید پذیر خود و دستیابی به ۶۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی تا پایان این دهه، ظرفیت خورشیدی ۲۸ مگاواتی را نصب کند. شرکت ذکر شده سال گذشته بیش از ۶۰ نیروگاه خورشیدی با خروجی ترکیبی نزدیک به ۲۶ مگاوات مجهز به سیستم‌های سقفی را تولید کرد، این نیروگاه‌ها ۸۰ درصد ظرفیت نصب شده را تشکیل می‌دهد.

شرکت Wien Energie در حال حاضر مجموعه‌ای از ۳۲۰ نیروگاه خورشیدی با مجموع انرژی ۸۵ مگاوات را اداره می‌کند، دو سوم این سیستم‌ها در شهر وین واقع شده است. این نیروگاه‌ها ۸۹ هزار مگاوات ساعت برق سبز تولید می‌کند که برای تأمین ۴۴ هزار خانوار در وین و جلوگیری از انتشار حدود ۵۲ هزار تن کربن در سال کافی است. شرکت ذکر شده که در شهر وین واقع شده است با شرکت‌های مرتبط دیگر همکاری کرده است تا حداقل ۲۰ نیروگاه خورشیدی بر پشت بام ساختمان‌های عمومی این شهر نصب کند. تأسیسات مورد نیاز این پروژه تا سال ۲۰۲۵ میلادی در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع حفظ خواهند شد.

علاوه بر این، مقامات شهری وین در حال برنامه‌ریزی برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت تقریباً ۵۰ مگاوات در مناطق شهری تا سال ۲۰۲۵ میلادی هستند، این طرح پیش از این مورد تأیید شورای شهر وین قرار گرفته است. این سیستم‌ها بر پشت بام ساختمان‌های عمومی، مدارس، استخرهای سرپوشیده و زمین‌های متعلق به شرکت‌های شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

عدم استفاده از اتوبوس‌های گازوئیلی در مادرید

به نظر می‌رسد که سه خط اتوبوس با انتشار آلاینده صفر در مادرید شهروندان را به صورت رایگان جا به جا می‌کند، خط ۰۰۱ اتوبوس با انتشار آلاینده صفر که در فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی راه اندازی شد، به طور کلی به ۱.۶ میلیون نفر خدمت کرده است. پس از آن دومین خط اتوبوس رانی با انتشار آلاینده صفر به نام ۰۰۲ در ماه مارچ سال ۲۰۲۰ به بهره برداری رسید، در سپتامبر ۲۰۲۰ نیز خط سوم انتشار آلاینده صفر C۰۳ شروع به فعالیت کرد.

به طور کلی هر سه خط اتوبوس رانی با انتشار آلاینده صفر بیش از ۲.۶ میلیون مسافر را در سال ۲۰۲۱ جا به جا کرده است. خط ۰۰۱ با مجموع ۱.۶ میلیون مسافر در سال بیشترین استفاده را داشته است. مقامات شهری مادرید اعلام کردند که سال ۲۰۲۱ میلادی آخرین سال استفاده از اتوبوس‌های گازوئیلی در این شهر بوده است، شهردار مادرید نیز اظهار کرد که همه اتوبوس‌ها از ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی با استفاده از برق و گاز طبیعی کار خواهند کرد. بنابراین شرکت EMT در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۱۷۷ میلیون یورو برای خرید ۵۲۰ اتوبوس CNG و ۵۰ اتوبوس برقی اختصاص داده است.

شرکت EMT قصد دارد به عنوان بخشی از پروژه‌های استراتژیک برای توسعه پایدار شهر مادرید، کارخانه‌ای برای تولید هیدروژن سبز تأسیس کند، که در مرحله اول انرژی مورد نیاز ۱۰ اتوبوس با انتشار آلاینده صفر که با پنل سوختی هیدروژنی کار می‌کند را تأمین خواهد کرد. علاوه بر این، مقامات شهری فضایی با بیش از ۹ هزار متر مربع را برای اتوبوس‌های کم آلاینده در نظر گرفته است که ۵۱۳ وسیله نقلیه در آن قرار خواهد گرفت.

تحویل درختان کریسمس در ونکوور تا چند روز دیگر به تعویق افتاد

با وجود اینکه مقامات شهری ونکوور اعلام کرده بودند که آخرین زمان جمع‌آوری درخت‌های کریسمس پایان هفته گذشته بوده است، اما روز پنج شنبه این طرح را یک هفته دیگر به تعویق انداختند. درخت‌ها و برگ‌های اضافی در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژانویه از خانه‌های دارای سطل سبز معمولی جمع‌آوری می‌شود. به شهروندان اعلام شده است که درختان کریسمس خود را قبل از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۲ ژانویه در سطل مخصوص قرار دهند تا کارگران شهرداری آن‌ها را جمع‌آوری کنند.

طرح جمع‌آوری درخت‌های کریسمس در دیگر نقاط استان تا پایان ماه ژانویه ادامه دارد. لازم به ذکر است که درختان مصنوعی یا درختانی که با برق مصنوعی تزئین شده است، جمع‌آوری نمی‌شود. مقامات شهری اعلام کرده‌اند که درختان جمع‌آوری شده در محل دفن زباله ونکوور به کمپوست تبدیل می‌شود، سپس شهرداری این کمپوست‌ها را به ادارات پارک‌های شهرداری و باغبان‌ها می‌فروشد.

ارائه خدمات مشاوره رایگان در بارسلونا

مقامات شهری بارسلونا طرح جدیدی با هدف ارائه مشاوره روانشناسی رایگان برای بزرگسالان بالای ۲۲ سال راه اندازی کرده است. این برنامه در مرحله اول برای افرادی است که در شرایط نابرابر سلامتی زندگی می‌کنند و دسترسی به خدمات بهداشتی روانی برایشان دشوار یا غیرضروری است. هم اکنون این طرح در دو منطقه در بارسلونا در دسترس است، البته این احتمال وجود دارد که تا چند ماه آینده در دیگر مناطق این شهر نیز گسترش پیدا کند.

این برنامه که «با من مشورت کن ۲۲+» نام دارد اشاره مستقیمی به طرحی دارد که پیش از این برای کمک به جوانان و نوجوانان بین ۱۲ تا ۲۲ سال اجرا شده است. مشاوران طی سال‌های گذشته تجربیات زیادی از طریق ارائه خدمان تلفنی و آنلاین کسب کرده‌اند، هم اکنون با گذشت زمان و گسترش فعالیت جایگاه ویژه‌ای برای ارائه خدمات خود پیدا کرده‌اند.

کد خبر 549700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.