ضرورت رفع چالش ۱۰ ساله ترافیک مازندران

استاندار مازندران گفت: ضرورت دارد با برنامه ریزی و هماهنگی دقیق موانع، رفع و با ترافیک ۱۰ ساله محورهای مواصلاتی مازندران خداحافظی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود حسینی‌پور در جلسه بررسی موضوع مدیریت حمل و نقل و ترافیک محورهای مواصلاتی تهران، البرز و مازندران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی مهم‌تر از مسئولیت‌های دیگر ماست، اظهار کرد: امیدوارم با به‌کارگیری تجربیات و همه ی توان و نگاه‌های نو در مسئله ترافیک بتوان امسال بخش زیادی از این مشکل بزرگ را حل کنیم. در بحث محدودیت‌های ترافیکی بخشی از مردم آسیب می‌بینند ولی ما نباید منافع عمومی را فدای منافع بخش معدودی کنیم.

وی بیان اینکه توقع مردم از متولیان برقراری نظم، رفع ترافیک‌های طولانی است، گفت: باوجود تمام تلاش‌های مجاهدانه در سال‌های گذشته اما همچنان در راه‌ها شاهد مسائل ترافیکی هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران، مشکلات بسیار بزرگ حل شده است و نمی‌توانیم باور کنیم که این مشکل ترافیک در راه‌های مواصلاتی قابل حل نیست، تاکید کرد: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق موانع، رفع و با ترافیک ۱۰ ساله محورهای مواصلاتی مازندران خداحافظی شود. نباید آرامش و امنیت مردم پشت ترافیک‌های ۱۰ ساعته سلب شود.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته از سال‌های قبل ترافیک را توسط نرم‌افزار مدیریت می‌کنند، تاکید کرد: باید از نگاه سنتی مدیریت به سمت مدیریت هوشمند برویم.

حسینی‌پور با بیان اینکه این استان از پرترددترین جاده‌های کشور است، تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله در جاده‌ها ترافیک است، عدم رفع این مسئله، نارضایتی شدید مردم را از مدیریت در پی دارد.

وی با بیان اینکه زمان برای مردم مهم است، تاکید کرد: فرماندهی مدیریت ترافیک باید مشخص شود تا ترک فعل‌ها روشن شود، با توجه به نقش منحصر به فرد و ممتازی که نیروی انتظامی در کنترل ترافیک دارد محوریت کار باید نیروی انتظامی باشد، همیشه دستگاه‌ها باید در این راستا، پیرو این مجموعه باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بحث مدیریت سیستمی کنترل ترافیک به امسال نمی‌رسد، اظهار کرد: در این رابطه نیازمند دوربین‌ها هستیم که باید اتفاق بیفتد.

کد خبر 549693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.