کتاب «واژگان فنی سینما و تلویزیون» به چاپ چهارم رسید

کتاب «واژگان فنی سینما و تلویزیون» نوشته مهدی رحیمیان توسط انتشارات سروش به چاپ چهارم رسید.

به گزارش ایمنا، کتاب «واژگان فنی سینما و تلویزیون» نوشته مهدی رحیمیان به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ چهارم رسیده است.

کتاب «واژگان فنی سینما و تلویزیون» نسخه بازنگری‌شده چاپ اول این کتاب است که با اصلاحات و اضافاتی شامل واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حوزه سینما و تلویزیون همراه شده است. این ‌فرهنگ تخصصی حاصل تلاش گروهی از متخصصان امر واژه‌گزینی و متخصصان سینما و تلویزیون است و ۸ هزار واژه را در بردارد. مدخل‌ها بر اساس الفبای لاتینی تنظیم شده‌اند و واژه معادل آن‌ها رو به روی هر یک آمده است. این دست فرهنگ‌ها، کار متخصصان و مترجمان حوزه‌های تخصصی (در اینجا سینما و تلویزیون) را بسیار سهل می‌کند و بالطبع نتیجه کار آن‌ها از یکدستی و روانی بیشتری برخوردار خواهد بود.

هدف از این ‌کار اساساً فراهم آوردن واژگانی یک‌دست برای ترجمه و تألیف «دایرة المعارف فنون فیلم و تلویزیون» است که توسط شورای واژه‌گزینی که متشکل از گروهی مترجم و صاحب‌نظر در زمینه‌های مختلف فیلم و تلویزیون است، گردآوری شده است.

کتاب حاضر منبع بسیار مفیدی برای فعالان عرصه سینما و تلویزیون است که با استناد بر آن می‌توانند با تازه‌ترین واژگان لاتین در حوزه سینما و تلویزیون آشنا شوند.

چاپ چهارم این ‌کتاب با ۳۷۱ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

کد خبر 549682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.