مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 و شیائومی 11T Pro+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربرها کار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت‌افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy S21 و شیائومی 11T Pro مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی توانسته است در چند سال اخیر عملکرد بسیار خوب و درخشانی را در زمینه گوشی‌های هوشمند به‌نمایش بگذارد. یکی از گوشی‌های هوشمند قدرتمند این شرکت شیائومی 11T Pro است که با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، در دسته گوشی‌های هوشمند سطح بالای بازار قرار می‌گیرد.

سری FE گوشی‌های هوشمند سامسونگ با توجه به بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و قدرتمند و البته قیمتی مقرون به‌صرفه‌تر به نسبت پرچم داران این شرکت، طرفداران بسیاری زیادی دارند و توانسته‌اند عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را به‌نمایش بگذارند. سامسونگ Galaxy S21 FE 5G به عنوان جدیدترین گوشی‌هوشمند این سری هم به مشخصات فنی قدرتمند و بسیار خوبی مجهز شده است.

در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro از نظر دوربین

Xiaomi 11T Pro

Galaxy S21 FE

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۸ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

-

ماکرو

پنج مگاپیکسل

-

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

در قسمت پشتی شیائومی 11T Pro یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) و سنسور پنج مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو ماکرو، برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. شیائومی 11T Pro در حال حاضر به قدرتمندترین سنسور دوربین اصلی از نظر میزان رزولوشن در میان گوشی‌های هوشمند مجهز شده است. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل در نظر گرفته شده. در بخش فیلمبرداری هم این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و سنسور دوربین اصلی قدرتمند در نظر گرفته شده، توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

با سنسور دوربین اصلی قدرتمندترین سنسور دوربین جهان است. میزان رزولوشن در نظر گرفته شده سبب خواهد شد تا خروجی تصاویر بسیار جذابی را در نور روز از این گوشی هوشمند شاهد باشید. جزئیات بسیار دقیق، کنتراست عالی و داینامیک رنج گسترده از جمله ویژگی‌های بارز تصاویر خروجی ثبت شده است. البته در نور شب و نور کم هم این سنسور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. گشودگی دریچه دیافراگم بسیار خوب و جذب نور بالا در نهایت توانایی ثبت تصاویر بسیار جذابی را در نور شب دارد. البته قابلیت نرم‌افزاری عکاسی حالت شب یا همان night mode هم می‌تواند نویزهای موجود در نور شب (نورهای مصنوعی مثل نور چراغ) را تا میزان قابل توجهی حذف کند و در نهایت خروجی تصاویر جذاب و بدون نویز را در نور شب و نور کم از این گوشی هوشمند شاهد خواهید بود.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 و شیائومی 11T Pro+ لیست جزئیات

در مقابل برای گوشی Galaxy S21 FE در قسمت پشتی هم یک سنسور دروبین اصلی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو با قابلیت زوم سه برابری اپتیکال (زوم بدون کم شدن کیفیت) و سنسور ۱۲ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) با زاویه دید ۱۲۳ درجه، سنسورهای دوربین سه‌گانه سامسونگ Galaxy S21 FE 5G را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل از نوع عریض در نظر گرفته شده است.

مقایسه Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Xiaomi 11T Pro

Galaxy S21 FE

چیپست

Snapdragon 888 5G

Snapdragon 888 5G

پردازنده گرافیکی

Adreno 660

Adreno 660

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۲

رابط کاربری

MIUI 12.5

One UI 4

تنوع حافظه

۱۲۸/۶ ،۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶ ،۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

حضور پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام در گوشی شیائومی 11T Pro سبب شده تا بتوانید جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌های حال و حاضر را اجرا کنید و از گیم‌پلی لذت ببرید.

سامسونگ Galaxy S21 FE در بخش مشخصات سخت‌افزاری در نظر گرفته شده هم این گوشی دست پر وارد میدان رقابت شده است. حضور پردازنده اگزینوس 2100 5G سبب شده تا سامسونگ Galaxy S21 FE 5G توانایی اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی مویابل و آسفالت ۹ را به‌راحتی اجرا کند و عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. از طرفی این پردازنده توانایی پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را هم دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 و شیائومی 11T Pro+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro از نظر صفحه نمایش

Xiaomi 11T Pro

Galaxy S21 FE

نوع نمایشگر

AMOLED

Dynamic AMOLED

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۴ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

در کنار طراحی زیبا و کاربرپسند در نظر گرفته شده، صفحه‌نمایش Xiaomi 11T Pro هوشمند به مشخصات فنی قدرتمند و بسیار خوبی مجهز شده است. صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع امولد که توانایی نمایش ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را دارد. تا همینجا با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده باید گفت که با یکی از قدرتمندترین صفحات نمایش در میان گوشی‌های هوشمند روبه‌رو هستیم. اما مشخصات قدرتمند این صفحه‌نمایش هنوز تمام نشده است و بهتر است که بدانید توانایی ارائه نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتز را هم دارد. چنین نرخ بروز رسانی سبب خواهد شد تا شاهد کیفیت بسیار بهتری به نسبت صفحات‌نمایش با نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتز مخصوصاً در گیم‌پلی و تماشای ویدئوهای باکیفیت باشید. حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت (شمع در متر مربع) هم سبب شده تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم شاهد وضوح تصویر بسیار باکیفیتی از این صفحه‌نمایش باشیم. شیائومی سعی داشته تا کمترین حاشیه را برای صفحه‌نمایش در نظر بگیرد و همین امر سبب شده تا ۸۵.۱ درصد از نمای روبه‌رویی را صفحه‌نمایش به‌خودش اختصاص دهد. در مجموع باید گفت که این گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش یکدست، زیبا و باکیفیتی مجهز شده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 و شیائومی 11T Pro+ لیست جزئیات

صفحه نمایش سامسونگ Galaxy S21 FE توانایی نمایش ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ و حداکثر نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتز را دارد.

مقایسه Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro از نظر طراحی ظاهری

Xiaomi 11T Pro

Galaxy S21 FE

ابعاد

164.1x76.9x8.8 میلی‌متر

155.7x74.5x7.9 میلی‌متر

وزن

۲۰۴ گرم

۱۷۷ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

در همان نگاه اول طراحی در نظر گرفته شده برای شیائومی 11T Pro خود را به عنوان یک گوشی هوشمند رده بالا معرفی می‌کند. در نمای روبه‌رویی صفحه‌نمایش بسیار زیبا و البته باکیفیتی را شاهد هستیم که به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده است. بریدگی دایره‌ای شکل ناچ با قطر کم در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. در قسمت پشتی هم سه سنسور دوربین برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. در حالی که پنل صفحه‌نمایش این گوشی توانایی پشتیبانی از حسگر اپتیکال اثر انگشت را دارد، شیائومی ترجیح داده تا این قابلیت امنیتی و بسیار پرکاربرد را در قسمت کناری و روی دکمه پاور در نظر بگیرد. حسگر فیزیکی اثر انگشت این گوشی هوشمند هم با توجه به تست‌های انجام شده، توانایی ارائه عملکرد بسیار سریعی در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش دارد.

برای فریم‌های کناری این گوشی از متریال آلومینیومی استفاده شده است و حضور چنین متریالی سبب شده تا شیائومی 11T Pro وزن ۲۰۴ گرم را با خود به‌همراه داشته باشد. وزنی که شاید به نسبت بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار وزن سنگین‌تری به نظر برسد، اما این وزن نه‌تنها در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست نخواهد داشت، بلکه HANDS_ON بسیار جذاب سبب شده تا احساس افتادن در حین استفاده تا میزان قابل چشم‌گیری کاهش پیدا کند و از طرفی حس و حال یک گوشی هوشمند پرچمدار و قدرتمند به کاربر منتقل خواهد شد. متریال باکیفیت و تکنولوژی ساخت پیشرفته سبب شده تا این گوشی از استاندارد IP53 پشتیبانی کند و در برابر پاشش قطرات آب مقاوم باشد. Corning Gorilla Glass Victus هم از صفحه‌نمایش زیبای این گوشی هوشمند در برابر افتادن و ضربات احتمالی محافظت می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 و شیائومی 11T Pro+ لیست جزئیات

سامسونگ Galaxy S21 FE در نمای روبه‌رویی این گوشی از صفحه‌نمایش با ابعاد ۶.۴ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X بهره برده است.

مقایسه Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro از نظر باتری

Xiaomi 11T Pro

Galaxy S21 FE

ظرفیت

۵۰۰۰ میلی‌آمپر

۴۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۲۰ وات

۲۵ وات

در تک تک مشخصات در نظر گرفته شده، شیائومی 11T Pro حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم این گوشی به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام مجهز شده است. یک هسته قدرتمندتر با توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۸۴ گیگاهرتز در کنار سه هسته با توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸۰ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می‌دهند. با توجه به بهره بردن از چنین پردازنده قدرتمندی باید بدانید که می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های ممکن را روی این گوشی هوشمند نصب کنید و در کنار صفحه‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، از گیم‌پلی بسیار عالی لذت ببرید. این گوشی هوشمند به باتری با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است. حضور شارژر فوق قدرتمند ۱۲۰ وات با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سبب شده تا شما تنها به مدت زمان ۱۷ دقیقه برای شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصدی باتری این گوشی هوشمند به زمان نیاز داشته باشید.

باتری سامسونگ Galaxy S21 FE با میزان ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژر ۲۵ وات مجهز به تکنولوژی شارژ سریع هم از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy S21 FE و Galaxy S21 FE

تا اینجا به مقایسه Xiaomi 11T Pro با Galaxy S21 FE از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت‌افزاری و نمایش‌گر پرداختیم. هر کدام از این گوشی‌ها، دارای مشخصات و محدوده قیمتی خاص خود بوده و برای قشر خاصی مناسب است. درنهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 549653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.