انجام بیش از ۱۹ هزار بازرسی از انبارها و سردخانه‌ها در آذرماه ۱۴۰۰

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در آذرماه امسال بازرسی بیش از ۱۹ هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگه‌داری کالا در سراسر کشور توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «سیدمجتبی سجادی» با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در بازرسی از انبارها طی آذرماه سال جاری اظهار کرد: در راستای عمل به تکالیف قانونی منبعث از بند (ث) ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ این قانون، این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای قانونی همکار، ثبت مشخصات انبارها و مراکز نگه‌داری کالا، مالک انبار و کالا، میزان و نوع کالای ورودی و خروجی به آن‌ها را در قالب سامانه جامع انبارها عملیاتی کرده است.

وی افزود: با تکمیل و ثبت اطلاعات صحیح و متقن توسط انبارها و مراکز نگه‌داری کالا در سامانه فوق، امکان نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا به شکل نظام‌مند فراهم و شرایط مناسب‌تری برای تنظیم بازار، جلوگیری از احتکار و پیشگیری از قاچاق کالا در کشور، مهیا می‌شود.

بر این اساس در آذرماه سال جاری، تعداد ۱۹ هزار و ۱۲۶ بازرسی از واحدهای انبار، سردخانه و مراکز نگه‌داری کالاها توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۷۴۸ پرونده برای واحدهای متخلف شده است.

سجادی اعلام کرد: کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی ازجمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم‌مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و… بالغ بر ۶ هزار و۴۱۳ میلیارد ریال است.

این در حالی است که براساس آمار ثبت شده از فعالیت بازرسان استان‌های سراسر کشور از ابتدای سال جاری، تاکنون درمجموع تعداد ۱۶۷ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگه‌داری کالا صورت گرفته که منتج به تشکیل ۶ هزار و ۵۰۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۷ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال شده ست.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها، بدون وقفه و با جدیت استمرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران‌فروشی، احتکار و اختفا، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و... می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس کنند تا ضمن رسیدگی و اقدام قانونی متناسب به عمل آید.

کد خبر 549618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.